Anouk Lagae en David Sempels Marketers of the Year 2015

Marketer of the Year

Awards / News

Anouk-LagaeDavid-Sempels
 
Eerder deze avond stelden STIMA, Trends en Trends-Tendances de 21e editie van Marketer of the Year voor. Met deze award willen de marketingorganisatie en de magazines een marketer lauweren voor haar of zijn realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek.
De avond werd ingezet met de keynotespeech ‘Ongelijk maar fair’ van professor Marc De Vos, directeur van het Itinera-instituut en werd afgesloten met de proclamatie van de laureaten in bijzijn van bijna 300 aanwezigen. De laureaten 2015:
Anouk Lagae, chief marketing officer van Duvel Moortgat en Nederlandstalige Marketer of the Year
David Sempels, directeur marketing Benelux van AB InBev en Franstalige Marketer of the Year
De laureaten werden verkozen door een onafhankelijke jury, bestaande uit leden van STIMA, leden van de redacties Trends/Trends-Tendances en Master Marketers, rekening houdend met de stemmen van het grote publiek.
In de drieënhalf jaar dat Anouk Lagae bij de Puurse brouwer aan de slag is gaat volgens haar het bedrijf zowel in volume als in waarde vooruit. “In waarde door de kwaliteit voorop te stellen. Dat kost iets, maar ik heb hier ondervonden dat als je de focus durft te leggen op de kwaliteit, je die investering terugkrijgt en dat je een merk opbouwt.” Een van de redenen waarom Anouk Lagae deelnam aan de wedstrijd, is dat ze daarmee een platform kreeg om haar mening over haar beroep uit te dragen. Ze wil een nieuw elan brengen in marketing en het vak de plaats geven die het toekomt.
David Sempels, die werkt met een team van 27 managers en die ook bestuurder van de Unie van Belgische Adverteerders (UBA) is, kan zowel grote merken zoals Leffe en Jupiler beheren, als nieuwe bieren zoals het rumbier Cubanisto promoten. Die dubbele vaardigheid overtuigde de jury om hem de prijs van de Franstalige Marketer van het Jaar 2015 toe te kennen.