Anouk Lagae wordt juryvoorzitter Belgian Marketing Awards

Awards / News / People

Na Dominique Leroy en Marc Raisière zal ook dit jaar een ‘captain of industry’ met marketingvoorliefde de jury van de Belgian Marketing Awards voorzitten. Het gaat om Anouk Lagae, CEO van talent placement bedrijf Accent. Zij zal samen met een 12-koppige jury de Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year verkiezen.

“Uit liefde voor het vak en omdat ik ervan overtuigd ben dat we als marketeers beter kunnen doen.” De motivatie van Anouk Lagae om de jury van de derde editie van de Belgian Marketing Awards voor te zitten is duidelijk. Lagae is zelf jarenlang leidinggevend marketeer geweest bij Duvel Moortgat, The Coca-Cola Company en Unilever.

“Marketeers beperken zich vaak tot marketingcommunicatie, maar marketing is zoveel meer,” gaat ze verder. “Het is een essentiële schakel in de langetermijnaanpak van een bedrijf en heeft een rol in onze maatschappij te spelen. Met dit juryvoorzitterschap wil ik marketeers oproepen om hun verantwoordelijkheid op te nemen en met oplossingen te komen, vertrouwen te geven en in te zetten op elementen die steeds belangrijker worden, zoals sustainability en employer branding. De goede voorbeelden daarvan willen we met de Belgian Marketing Awards bekronen.”

Moed en durven loslaten

In de kandidaturen zal Anouk Lagae dan ook op zoek gaan naar resultaten “en niet naar mooie verhalen””, naar merken die een betekenis in de maatschappij hebben “die verder gaat dan de verkoop doen stijgen” en naar merken en marketeers die moed tonen. “Ik hoop cases te zien die met frisse ideeën komen, die oude recepten durven loslaten en waarachter moedige andersdenkenden zitten, los van leeftijd en ervaring,” besluit ze.

Kandidaturen tot eind mei

Anouk Lagae zal tijdens de jurering worden bijgestaan door 12 andere marketingprofessionals met een diverse achtergrond waaronder een afgevaardigde van elke ondersteunende vakvereniging, twee gereputeerde academici en de winnaars van vorig jaar.  

Ter herinnering: ACC, BABM, BAM, BMMA, CUBE, UBA en UMA organiseren de Belgian Marketing Awards voor de derde keer. De awards bekronen merken en marketeers die vanuit marketing de customer centric transformatie van bedrijven voeden en sturen, en de marketing practice heroriënteren richting meaningful marketing. Ze tellen drie categorieën: The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year.

Kandidaten voor dit initiatief, dat de steun geniet van Deloitte en Trends/Trends-Tendances, kunnen zich nog tot 31 mei melden via de website. Vervolgens worden de kandidaten uitgenodigd om een dossier in te dienen voor 11 september. Een Selectiecomité (het Steering Committee aangevuld met enkele marketingprofessionals, waaronder de genomineerden van vorig jaar) kiest vervolgens de 9 genomineerden (3 per categorie). Op basis daarvan, aangevuld met een mondelinge presentatie, bepaalt de jury de winnaars. Die worden op 9 november bekendgemaakt.