Anouk Van Hauteghem leidt marketing Coca-Cola Belgium

News / People / Retail

Anouk Van Hauteghem zette in 2014 als brand manager Still Beverages Fïnley succesvol op de Belgische markt, wat meteen leidde tot een best practice binnen de groep in West-Europa. Als marketing manager Flavours & Adult Beverages leidde ze van 2015 tot 2017 onder meer het koffiemerk Chaqwa doorheen zijn eerste jaar op de Belgische markt, en focuste ze zich op het uitwerken van een nieuwe succesvolle visie voor de merken Fanta en Sprite. In 2017 werd ze marketing manager Coca-Cola TM, een rol waarin ze lokaal verankerde merkbeleving echt op de kaart zette. Als marketing manager Fuze Tea verlegde ze in 2018 even haar focus naar de volledige West-Europese business unit, waarvoor ze een ambitieus 3-jaren groeiplan uitbouwde dat uiteindelijk de verwachtingen overtrof. En nu bruist ze opnieuw van de ideeën om het Belgische marketingteam in goede banen te leiden. Anouks visie? “Bouwen aan een Total Beverage Company en daarmee voor elke consument op elk moment van de dag de juiste drank aanbieden.” En haar passie? “Sterke internationale campagnes lokaal relevant maken en tot leven brengen. We moeten met ons merkenportfolio een betekenisvolle rol spelen in het leven van de consument. Duurzaamheid ligt daarbij aan de basis.” 

Ben Bijnens, country director Benelux, over de nieuwe marketing directeur: “Anouk heeft de voorbije zes jaar echt bewezen dat ze weet hoe ze merken kan uitbouwen en zo kan neerzetten dat de consument echt getriggerd wordt. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat ze deze uitdaging met beide handen gaat grijpen. Anouk heeft bovendien echt de Coca-Cola spirit: de geest van een entrepreneur met een groot hart voor haar team.”