Antoinette Ribas en Jérémie Goldwasser in bestuur Creative Belgium

Communication / News / People

Het bestuur van Creative Belgium kreeg het voorbije jaar weleens de opmerking dat die te Nederlandstalig (en te mannelijk) was. Een opmerking die de organisatie van Belgische creatieven ter harte nam. En kijk: Antoinette Ribas (DDB) en Jérémie Goldwasser (TBWA) hebben spontaan hun kandidatuur gesteld en werden op de algemene vergadering van Creative Belgium aanvaard als nieuwe leden van de huidige raad van bestuur. Isabel Van den Broeck, managing director: “Creative Belgium is een non-profitorganisatie die wordt aangestuurd door een raad van bestuur. De raad waakt mee over het programma en waar het geld naartoe gaat. Nog belangrijker is echter het engagement om onze organisatie te steunen door strategisch te denken, ideeën aan te brengen, mee te helpen aan en te spreken op evenementen en door onze initiatieven te omarmen. Uiteindelijk moeten de inspanningen van de raad van bestuur ons helpen om vorm te geven aan de toekomst van Creative Belgium en de Belgische creatieve industrie. We zijn zeer blij dat Antoinette en Jérémie ons team willen versterken. Ze tonen allebei een oprecht engagement en hebben duidelijk zin om mee te bouwen aan een betere toekomst voor merken én de creatieve industrie.”
JEREMIE GOLDWASSER

JEREMIE GOLDWASSER


“Momenteel ken ik Creative Belgium enkel van buitenaf," zegt Jérémie Goldwasser (TBWA):. "Ik zie twee gebieden waar ik graag mijn persoonlijke tijd zou willen insteken en die interessant zouden kunnen zijn voor Creative Belgium: studenten en adverteerders.”
Veel industrieën definiëren zichzelf tegenwoordig als 'creatief', vindt Goldwasser. "Er zijn bovendien nog nooit zoveel mogelijkheden geweest voor creatieve mensen om zich aan te sluiten bij andere sectoren dan de onze. Jammer, want ik denk dat reclame nog steeds de sector is waarin creatieve ambities ook echt kunnen worden waargemaakt. Vooral gezien de mogelijkheden die de media vandaag de dag bieden. Creativiteit wordt steeds meer onlosmakelijk verbonden met de resultaten die ze genereert. Resultaten zorgen voor relevantie en geloofwaardigheid. Twee dingen die Creative Belgium heel goed zou kunnen gebruiken. Door meer mensen aan de klantzijde in te schakelen, zouden er niet alleen extra leden bijkomen, maar zou het ook duidelijk worden dat creativiteit resultaten stimuleert... en dat resultaten niet vreemd zijn aan wat we doen. Een win-winsituatie.”
Antoinette Ribas (DDB) ziet voor zichzelf een belangrijke opdracht binnen Creative Belgium: "Een van mijn missies bij Creative Belgium is het probleem van diversiteit (geslacht, cultuur, ideeën) aan te pakken in de bureaus, met name aan de creatieve zijde. Ik zou willen dat we na een inventarisatie oplossingen kunnen vinden om de mentaliteit vooruit te helpen. Ik wil op dit punt snel vooruitgang boeken, zodat we uit de vicieuze cirkel van 'reclame voor reclamemensen' kunnen ontsnappen en de merken opnieuw kunnen verbinden met hun steeds halsstarriger publiek. Mijn rol zal er ook in bestaan Creative Belgium uit te
productdesign, digitaal design, en alle creatieve zaken die een affiniteit hebben met duurzaamheid." Ribas vindt tot slot dat de organisatie er alles aan moet doen om van reclame weer een inspirerende sector te maken, zodat er weer met nieuwsgierige ogen naar deze sector zal worden gekeken.