Zaterdag was het de hoogdag van Antwerp Pride. Ongeveer 180.000 aanwezigen vierden het weekend de diverse LGBTQIA+-gemeenschap. Toch blijft het belangrijk dat er binnen minderheidsgroepen zelf het gesprek over inclusie blijft gevoerd worden. Antwerp Pride beseft meer dan ooit dat ze hiervoor een belangrijke maatschappelijke rol heeft. De organisatie zocht begeleiding en vond hiervoor in Untitled Workers Club een structurele partner.
De aftrap van het inclusie-traject was op Human Rights Friday waar Untitled Workers Club een Queertopia-event begeleidde rond inclusie en diversiteit op de werkvloer voor alle structurele sponsors van Antwerp Pride. Belangrijke thema’s zoals micro-agressies, identity covering, pinkwashing, (mis)representatie en heteronormativiteit werden aangekaart en besproken. Tijdens een panelgesprek vroegen Hamza en Gwenn vervolgens aan de volgende panelleden hoe zij deze problemen op de werkvloer aanpakken: Marc Beerlandt (MSC Mediterranean Shipping Company), An Goovaerts (DPG Media België), Fleur van Sambeeck (Google), Elise Denecker (Hays HR Belgium), Bart Steukers (Agoria) en Toon Goes(Deloitte). Nadien konden de deelnemers twee workshops volgen. Deze nieuwe inzichten, lessons learned en best pratices werden goed gesmaakt door het publiek. Dit initiatief wordt dus zeker vervolgd...
Credits
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]