Zaterdag was het de hoogdag van Antwerp Pride. Ongeveer 180.000 aanwezigen vierden het weekend de diverse LGBTQIA+-gemeenschap. Toch blijft het belangrijk dat er binnen minderheidsgroepen zelf het gesprek over inclusie blijft gevoerd worden. Antwerp Pride beseft meer dan ooit dat ze hiervoor een belangrijke maatschappelijke rol heeft. De organisatie zocht begeleiding en vond hiervoor in Untitled Workers Club een structurele partner.
De aftrap van het inclusie-traject was op Human Rights Friday waar Untitled Workers Club een Queertopia-event begeleidde rond inclusie en diversiteit op de werkvloer voor alle structurele sponsors van Antwerp Pride. Belangrijke thema’s zoals micro-agressies, identity covering, pinkwashing, (mis)representatie en heteronormativiteit werden aangekaart en besproken. Tijdens een panelgesprek vroegen Hamza en Gwenn vervolgens aan de volgende panelleden hoe zij deze problemen op de werkvloer aanpakken: Marc Beerlandt (MSC Mediterranean Shipping Company), An Goovaerts (DPG Media België), Fleur van Sambeeck (Google), Elise Denecker (Hays HR Belgium), Bart Steukers (Agoria) en Toon Goes(Deloitte). Nadien konden de deelnemers twee workshops volgen. Deze nieuwe inzichten, lessons learned en best pratices werden goed gesmaakt door het publiek. Dit initiatief wordt dus zeker vervolgd...
Credits
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]