Antwerp Pride viert inclusie samen met Untitled Workers Club

Crea / News

Zaterdag was het de hoogdag van Antwerp Pride. Ongeveer 180.000 aanwezigen vierden het weekend de diverse LGBTQIA+-gemeenschap. Toch blijft het belangrijk dat er binnen minderheidsgroepen zelf het gesprek over inclusie blijft gevoerd worden. Antwerp Pride beseft meer dan ooit dat ze hiervoor een belangrijke maatschappelijke rol heeft. De organisatie zocht begeleiding en vond hiervoor in Untitled Workers Club een structurele partner.

De aftrap van het inclusie-traject was op Human Rights Friday waar Untitled Workers Club een Queertopia-event begeleidde rond inclusie en diversiteit op de werkvloer voor alle structurele sponsors van Antwerp Pride. Belangrijke thema’s zoals micro-agressies, identity covering, pinkwashing, (mis)representatie en heteronormativiteit werden aangekaart en besproken. Tijdens een panelgesprek vroegen Hamza en Gwenn vervolgens aan de volgende panelleden hoe zij deze problemen op de werkvloer aanpakken: Marc Beerlandt (MSC Mediterranean Shipping Company), An Goovaerts (DPG Media België), Fleur van Sambeeck (Google), Elise Denecker (Hays HR Belgium), Bart Steukers (Agoria) en Toon Goes(Deloitte). Nadien konden de deelnemers twee workshops volgen. Deze nieuwe inzichten, lessons learned en best pratices werden goed gesmaakt door het publiek. Dit initiatief wordt dus zeker vervolgd...

Credits

Klant: Antwerp Pride
Contactpersoon: Bart Abeel, voorzitter Antwerp Pride
Agency: Untitled Workers Club
Moderators en workshop: Hamza Ouamari en Gwenn Nevelsteen
Project manager: Zakaria Barkan
Inclusie-specialisten: Sana Sellami en Hamza Ouamari