Antwerpen loopt warm voor Eurobest

Communication / News

eurobest
Eurobest , het festival van de Europese creativiteit, gaf vandaag een persconferentie in het Antwerpse stadhuis om er Eurobest 2015 voor te stellen. De persconferentie, in aanwezigheid van burgemeester Bart De Wever en schepen Filip Heylen, begin met een verantwoording waarom dit jaar voor Antwerpen werd gekozen. Mode, veel ruimte voor start-ups en culinaire hoogstandjes, zo mogen we die verantwoording samenvatten. Een op zes Antwerpenaren werkt in de creatieve industrie, er zijn meer dan 8.000 bedrijven die tot die creatieve industrie mogen worden gerekend en er zijn plannen voor een heus 'start-up village', een startersdorp. Een ideale plek dus om drie dagen lang - tussen 1 en 3 december, als u die data nog niet had aangekruist in uw agenda - creativiteit alle eer aan te doen. De burgemeester zei dat hij het een eer vond dat Eurobest naar Antwerpen kwam, en voegde daar eerlijk aan toe dat ook de inkomsten die een dergelijk evenement opleveren, meer dan meegenomen zijn. Schepen Heylen, verantwoordelijk voor economie én cultuur, wees er ook op dat Eurobest voor de havenstad het startsein is om een heel jaar lang de creativiteit in de schijnwerpers te zetten. "Eurobest in Antwerpen, dat is een erkenning én een forum," zegt Geoffrey Hantson, chief creative director bij FCB Happiness en juryvoorzitter. Jens Mortier, creatief directeur Mortierbrigade en eveneens juryvoorzitter, vindt de komst van Eurobest een mooi signaal naar de Belgische creatieve bedrijven.
Eurobest wil geen eiland zijn in de stad. Curatoren en festivalmedewerkers willen bruggen leggen tussen het festival en de inwoners en creatievelingen van Antwerpen, onder meer met een base camp. En naar goede gewoonte wordt het festival afgesloten met een award ceremony, hieronder vindt u alvast de lijst van Belgische juryleden die mee beslissen over wie prijzen mee naar huis mag nemen. Eurobest verwacht ongeveer tweeduizend aanwezigen in de Arenbergschouwburg. Voor meer informatie: zie www.eurobest.com.
Hieronder vindt u alvast de Belgische juryleden van Eurobest:
Branded Content & Entertainment
Dieter De Ridder, Creative Director, Air
Creative Effectiveness
Jury President – Leonid Sudakov, Chief Marketing Officer, Global Petcare, Mars, Incorporated
Design
Christophe Ghewy, Creative Partner, Bowling Brussels
Direct
Véronique Sels, Executive Creative Director, Duval Guillaume
Film, Print and Print & Poster Craft
Katrien Bottez, Executive Creative Director, Famous Brussels
Film Craft
Eurydice Gysel, Executive Producer, CZAR
Interactive & Mobile
Sam de Volder, Executive Creative Director, These Days Y&R
Media
Els Thielemans, Managing Director, Maxus
Outdoor and Radio
Jury President – Jens Mortier, Partner & Creative Director, Mortierbrigade
PR
Miek Gielkens, General Manager, Lewis PR
Promo & Activation
Jury President – Geoffrey Hantson, Chief Creative Officer, Happiness