Antwerpen verwelkomt toeristen met Kunstmaan

Stad Antwerpen

Budgets / News

atypischantwerpen3

Communicatiebureau Kunstmaan, met kantoren in Leuven en Antwerpen, won de raamovereenkomst voor het uitdenken en ontwikkelen van b2b- en b2c-communicatiedragers voor Visit Antwerpen. Visit Antwerpen is de stedelijke dienst die de toeristische troeven van Antwerpen maximaal in de verf te zetten en de vele soorten toeristen de stad helpt te ontdekken. Kunstmaan en Visit Antwerpen slaan met deze raamovereenkomst voor 6 jaar de handen in elkaar.

Met haar merkpositionering “Atypisch Antwerpen” benadrukt de stad dat het er in de rusteloze stad aan de stroom altijd net iets anders aan toe gaat. Aan de bezoeker om die rusteloosheid en dat atypische karakter te ontdekken en er vol in te duiken. Antwerpen behoort met 7 miljoen bezoekers per jaar en een gemiddelde van 1,7 miljoen overnachtingen tot de kopgroep van Europese toeristische stedentrip bestemmingen. Kunstmaan en Visit Antwerpen gaan het atypische Antwerpen in de kijker zetten via verschillende digtale en offline communicatiedragers. De nieuwe stijl en creaties zullen gaandeweg worden ingevoerd.

Kunstmaan heeft al jaren ervaring opgebouwd binnen de economisch belangrijke toeristische sector en mag al verschillende jaren werken op de belangrijke markt van Nederlandse reizigers voor Toerisme Vlaanderen. Kunstmaan werkt tevens ook voor de promotie van de Vlaamse Kust in de buurlanden met o.a. de website en campagne extradeluxe (extradeluxe.be) waarmee het de internationale websitedesign award Awwwards 2014 behaalde. Het was ook het communicatiebureau achter de toeristische promotie van de Antwerpse Kempen.