Antwerps platform maakt einde aan hamsteren naar toiletpapier

Marketing / News

Gedaan met hamsteren naar toiletpapier. Via nooitzonder.be kan je voortaan echt op ’t gemak een WC-bezoekje brengen. “Met de pakketten Op ’t Gemakske, On a RollZacht Poepke en Full of Crap is er voor iedereen wat veegs,” klinkt het bij initiatiefnemers Maarten Serneels van Artcore Society en Timothy de Leeuw van CityCubes.

Iedereen kent HelloFresh voor maaltijdboxen, BarkBox voor hondenproducten en Dollar Shave Club voor scheerbenodigdheden. Het ene product is al wat levensbelangrijker dan het andere, maar wat blijkt nu: ook toiletpapier is voor de Vlaming levensnoodzakelijk. Het massale hamsteren van de voorbije weken is daar het levende bewijs van. Na wat persen en kneden, floepte er een fris idee uit bij Artcore Society en CityCubes. “Via www.nooitzonder.be maken mensen in functie van het aantal bewoners in huis een pakketkeuze. Op ’t Gemakskeis er voor zij die er ‘hun gat aan vegen’ en zich tevreden stellen met 8 rollen papier. On a Roll spreekt met z’n 16 rollen dan weer de modale toiletgebruiker aan, terwijl Zacht Poepke voor een hemelse toiletbeleving staat: 32 rollen superzacht veeggenot. Full of Craptot slot is een megapakket van 64 rollen. Voor de echte broekschijters die werkelijk zonder denken te vallen,” legt Maarten Serneels van Artcore Society uit. Men kan een bestelling voor zichzelf plaatsen of een pakket opsturen met een persoonlijk kaartje naar familie, vrienden of zelfs collega’s of baas.

Creatief ei
In eerste instantie blijft het bij een eenmalige bestelling. Daarbij geven mensen ook aan of ze nooitzonder.be als een permanente service willen. Dat geeft de ondernemers meteen een idee rond het potentieel van het concept. “Zowel Artcore Society als CityCubes werken dagelijks rond het activeren en optimaliseren van merken,” vertellen Timothy de Leeuw en Gil Dejonghe van CityCubes. “Nu die activiteiten door de coronapandemie voor een deel geremd worden, zochten we naar een manier om toch ons creatief ei kwijt te raken. Met dit ludieke concept willen we een einde aan het hamsteren naar toiletpapier maken. Dankzij de thuislevering loopt alles op een veilige manier en kunnen mensen extra in hun kot blijven.”

Artcore Society geeft sinds 2010 vorm aan de digitale toekomst van bedrijven en merken, zoals Deceuninck, Studio 100, Katoen Natie en Van Marcke. Als digitale partner voor merkidentiteit en merkactivering ligt de belangrijkste focus op high-end design, multimedia-ontwikkeling (web development) en 3D. CityCubes is een full service en bekroond bureau voor experimentele marketing. Pop-up marketing en merkactivatie vormen de specialisaties. Sinds 2016 tovert de Antwerpse onderneming consumenten van onder andere Carrefour, Poppy, Tomorrowland en Tesla om tot ambassadeurs via real-life interacties en de creatie van offline touch points.