Antwerpse studente geeft Friskies tijdelijk jasje

Anoek Dasseville 3 (1)

Design / News

Anoek Dasseville 3 (1)Onlangs riep Nestlé Purina de Friskies Design Challenge in het leven om de marketingactiviteiten voor het merk Friskies nieuw leven in te blazen. Nestlé Purina zette een samenwerking op met de AP Hogeschool in Antwerpen en gaf aan de studenten Digitale Vormgeving de opdracht om een Limited Edition-verpakking te ontwerpen. Het beste nieuws voor de studenten? De finale verpakking zou vanaf september ook effectief in de winkelrekken komen te liggen.

Friskies

Het winnende ontwerp van Anoek Dasseville (22, Stabroek) werd uit meer dan 100 designs uitgekozen door Nestlé Purina. Ze won omdat zij het beste de Nourishing Happiness brand story tot leven heeft gebracht. Anoek schetste kleine doodles die uit het leven van haar eigen kat, Leo, waren gegrepen. Die doodles zorgen voor een vernieuwde verpakking die in het oog springt in de drukke kattenvoedingsrayonnen en die ook de filosofie van het merk vertegenwoordigt: be noticed, be unexpected, be simple, be remarkable.

Friskies

Voor de studenten Grafische en Digitale Media was de opdracht de ideale manier om van het bedrijfsleven te proeven en praktische ervaring op te doen. Ze kregen immers de kans om mee te werken aan een reëel project, namelijk de lancering van een verpakking die ook effectief in de supermarkten terecht komt. Opleidingshoofd Wim Lauwers zag hier veel potentieel in voor zijn studenten: “Deelnemen aan de Friskies Design Challenge is een enorme troef voor de CV’s van deze jongeren. Het toont dat ze al een eerste professionele designervaring hebben, mét één van de grootste spelers in de industrie dan nog wel.” Dit initiatief past binnen het breder kader van Alliance for YOUth, een Europese beweging, opgericht in 2014 door Nestlé, bestaande uit bedrijfspartners en andere ondernemingen die zich ertoe verbinden om jonge mensen onder de 30 jaar te helpen een eerste professionele ervaring op te doen.

En ook Deborah Rochtus van Nestlé is erg tevreden: "Dankzij deze samenwerking hebben we een uniek resultaat behaald. Voor mij als brand manager was dit een echte win-win situatie. Een prachtige nieuwe Limited Edition-verpakking voor Friskies en een mooie opportuniteit voor de studenten. Verder hebben de studenten een frisse blik op het merk geworpen. Zoveel enthousiasme en ruimdenkendheid werkt altijd zeer inspirerend! Ik zou het elke marketing professional kunnen aanraden om eens met zulke jongeren samen te zitten – je zal zien dat je nadien ook zelf veel creatiever met je merk zal omgaan.”