App voor Make-A-Wish versnelt fundraising

Awards / Crea / News

 
Digiti
Digitaal communicatiebureau Digiti sleepte donderdagavond twee van de felbegeerde Digital Marketing Awards in de wacht. Het Herentalse team van meer dan 30 digitale specialisten mag zich vanaf nu het meest beloftevolle digitaal bureau van België noemen en kreeg daarbovenop de ‘Non-profit award’ mee naar huis.
Digital Awards Digiti
Voor CEO Derek Dendievel is dit een belangrijk signaal. "We hebben dit jaar onze nieuwe website gelanceerd, een kantoor in de VS geopend en een verhuizing achter de rug. Maar dat we onszelf het meest beloftevolle digitale bureau van België mogen noemen, is voor ons de kers op de taart!” klinkt het. Dendievel is ook trots op de non-profit award, die het bureau verdiende met een Make-A-Wish-applicatie. “Doneren zag er anno 2015 nog steeds exact hetzelfde uit als decennia geleden,” vertelt hij, “Tegelijkertijd zien verschillende goede doelen het aantal donaties dalen, omdat de drempel om te doneren te hoog ligt. De Make-A-Wish-app geeft mensen de mogelijkheid om producten en diensten te geven die écht het verschil kunnen maken. Daarnaast kunnen gebruikers van de app ontdekken hoe zij meewerken aan de verschillende wensen.”
Make-A-Wish
Het resultaat van hun project voor het goede doel is inderdaad opmerkelijk. Make-A-Wish spaart sinds de lancering van hun applicatie heel wat kosten en tijd uit. Zo kunnen ze enerzijds hun stockageruimte beperken, maar anderzijds is een wekenlange zoektocht vaak niet meer nodig. “Een tijdje geleden werd de app gebruikt in de zoektocht naar een exclusieve Jurrasic Park-jeep. Tegen al hun verwachtingen in, vonden de medewerkers van Make-A-Wish die jeep in amper enkele uren!” vertelt Derek Dendievel, die het aantal medewerkers van het bureau de komende maanden nog wil uitbreiden.