Arteveldehogeschool pakt uit met brandfilm door Het Peloton en Duke & Grace

4schools / Crea / News

In de aanloop naar de SID-ins en infodagen sprong Arteveldehogeschool op de brandfilm-trend. Deze zijn momenteel dé marketingtool om de visie en cultuur van je merk te laten zien. Door jarenlange samenwerking en een sterk vertrouwen, werkte Arteveldehogeschool hiervoor samen met Het Peloton.

De basis van de brandvideo, voice-over tekst en moodboard, werd ontwikkeld door Duke & Grace. Waarmee Het Peloton verder werkte aan het scenario en de beeldtaal.

Door een cast van studenten en docenten, originele beeldovergangen, fisheye lenzen en oranje accenten toverde Het Peloton de look ‘n feel van Arteveldehogeschool op beeld. Voeg daar nog de custom-made music van Blackwave. aan toe, et voilà, je hebt een hippe brandfilm!

Naast de brandfilm die in de bioscoop en op de online kanalen van de Arteveldehogeschool wordt uitgezonden, zorgde Het Peloton voor een multi-channel en format aanpak voor social media. Dat is uiteraard waar de doelgroep van een hogeschool leeft.

Credits

Written, directed and edited by Het Peloton.

Brand: Arteveldehogeschool

Clients: Robin Maeckelberghe, Marianne Vereecke, Lisa De Wilde

Voice over copywriting: Duke & Grace

Music & Voice over: Blackwave.

Director: Helena Aernoudts

Producers: Karen Huysman, Maxine Basstanie

Executive producer: Martijn D’haene

Cinematographer: Tiele Mulier Steadicam operator: Sander Blok

Focus puller: Patrick Nishimwe Gaffer: Dries De Paepe Elektro: Gertjan Coorevits

Storyboard artist: Juno Kerckhof

Photographer: Daniil Lavrovski

Hair & Make-up: Leke Pham Styling: Julie Dhooge

Editor & color grader: Victor Gouhie

Behind the scenes pictures: Gilles De Sloovere