ASICS brengt de wereld in beweging
Deze week lanceerde ASICS de campagne ‘I MOVE ME’, een gloednieuw digitaal platform van persoonlijke verhalen, waarmee het merk iedereen wil inspireren en aan het sporten wil brengen. De content series werden ontwikkeld door het Nederlandse bureau Superlarge dat gespecialiseerd is in brand communicatie, in het kielzog van de wereldwijde I MOVE ME campagne, van het toonaangevende agentschap Saatchi & Saatchi. I MOVE ME zal geactiveerd worden in alle domeinen van het bedrijf door het recent opgerichte geïntegreerde Marketing Communications team van ASICS, zodat alle touch points optimaal kunnen meegenieten van de brand experience.
De campagne draait rond inspirerende figuren, met verhalen die de maatschappij weerspiegelen. Elke persoon heeft iets te vertellen over de manier waarop lichaamsbeweging zijn of haar leven heeft beïnvloed, over de persoonlijke uitdagingen en afkeurende reacties die ze moesten overwinnen maar ook over wat bewegen voor hen betekende. De unieke verhalen bewijzen dat beweging niet alleen is weggelegd voor atleten, maar iederéén een gezonder en gelukkiger leven kan bezorgen. I MOVE ME ging van start met Food & Lycra, de bloggers die de spits afbijten in de eerste reeks: de ongezonde relatie die je vaak op social media vindt tussen eten en je goed in je vel voelen, willen zij doorbreken.
De campagne bestaat uit verschillende afleveringen en zal te zien zijn in 13 markten in Europa, het Midden-Oosten en Azië, met meer dan 1000 items die aan bod komen en die alles samen 400 miljoen mensen zullen bereiken. Met die content wil ASICS in de eerste plaats haar kernpubliek van lopers en topatleten bereiken en wil het merk een nieuwe generatie sporters inspireren om het merk in de armen te sluiten.
https://www.youtube.com/watch?v=rgsG5fjAR64&feature=youtu.be
Credits
Agency: SUPERLARGE
Director: Maceo Frost / Revolver
Brett de Vos / Revolver
Photographer: Mounir Raji / Visionary
https://www.youtube.com/watch?v=p6jfBOdH4HU&feature=youtu.be