At the table is ook ’s winters gebeten door Roeselare

Crea / News

Roeselare heeft ook in de koudere maanden heel wat te bieden aan dagjestoeristen. De Rodenbachstad vroeg At the table om haar toeristisch winteraanbod extra in de kijker te zetten. Radiospots en posts op sociale media gidsen potentiële bezoekers via leuke wist-je-datjes naar nieuwe én vertrouwde bezienswaardigheden.

De muzikale beleefwandeling ‘Wereldster Adriaen Willaert’ en de multimediale expo Bunker 1944 zijn de belangrijkste nieuwkomers in het toeristisch aanbod van de stad. Deze krijgen een ereplaats in de campagne. Polyfonist Adriaen Willaert ontvangt eindelijk erkenning voor zijn uitvinding van het stereo-effect. En de creatie rond Bunker 1944 belicht de vaak vergeten rol van het Poolse leger bij de bevrijding van Vlaanderen tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Roeselaarse klassiekers zoals Brouwerij Rodenbach, wielermuseum KOERS en Het Kunstuur komen eveneens aan bod. Ook zij worden met originele weetjes in de kijker gezet om toeristische meerwaardezoekers aan te spreken. Alle creatie mondt uit in de lijn ‘Gebeten door Roeselare’. Deze baseline verwijst naar Roeselare als voedingsstad met cultuur en shopping als extra smaakmakers.

De radiocampagne loopt vanaf vandaag op Radio 1. Ze wordt extra ondersteund met Google Ads en posts op sociale media. Stad Roeselare zet bovendien zijn eigen kanalen in en de kanalen van de partners in de stad - zoals Brouwerij Rodenbach, KOERS en Het Kunstuur - om extra bezoekers naar de bezienswaardigheden gidsen.

Credits:

Client: Stad Roeselare

Contacts: Veronique Degryse, Bregt Vermeulen, Iza Wittevrongel, Thomas Ameye, Dries De Bree

Agency: At the table

CD: Ad Van Ongeval

Creatie: David Audenaert, Gregy Vergauwen

Account: Marie Demesmaeker

Strategy: Gregy Vergauwen

Design: David Audenaert
Sound: Brandy