At-thetable en De Lijn met 1712 op weg naar "Veilige Thuis"

Crea / News

De hulplijn voor vragen over geweld, misbruik en kindermishandeling 1712 lanceert een nieuwe campagne op bussen en trams van De Lijn. Samen met brandstudio At-thetable roepen ze een nieuwe "lijn 1712" in het leven met eindhalte "Veilige Thuis", waarmee ze zinspelen op de doelstelling van De Lijn om elke reiziger veilig thuis te brengen. 

Hoewel de meeste mensen gebruikmaken van De Lijn om na een drukke dag thuis te komen en daar te genieten van de rust, is dat niet voor iedereen het geval: "Het is een confronterende waarheid, maar het gezin is voor vele kinderen en volwassenen geen veilig of warm nest," weet Wim Van de Voorde, Vlaams coördinator van hulplijn 1712. "Driekwart van de slachtoffers over wie 1712 een oproep kreeg, ervaart familiaal geweld. De nieuwe campagne van 1712 heeft een positieve insteek: we willen slachtoffers, plegers en omstaanders van huiselijk geweld aansporen om de hulplijn te contacteren en hen het perspectief aanreiken van een geweldloze, veilige thuis." In die optiek werden zowel bussen en trams van De Lijn als digitale borden in de Antwerpse premetro ingeschakeld om 1712 te profileren als eindhalte voor een veilige thuis. At-thetable maakte in die campagne gebruik van de herkenbare signalisatiestijl van De Lijn en greep zo de aandacht van de doelgroep op het juiste moment en de juiste plaats. De campagne wordt ondersteund door een getuigenis van Triene-Mie le Compte, een voormalig slachtoffer van huiselijk geweld die haar ervaringen deelt op de sociale-mediakanalen van 1712 en wijst op de hulp die de organisatie kan bieden aan anderen in een vergelijkbare situatie. Het initiatief wordt ondersteund door Hilde Crevits, viceminister-president van de Vlaamse regering en Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin. "Dankzij zo’n campagnes bouwt 1712 verder aan zijn bekendheid als het referentienummer voor vragen over geweld, misbruik en kindermishandeling. Het is positief dat jaar na jaar meer mensen hun bezorgdheden of slachtofferschap bespreken met professionele hulpverleners van 1712," verklaart de minister.

CREDITS

Client: hulplijn 1712
Contacts: Wim Van de Voorde
Agency: at-thetable
CD: Sebastien Van Reet
Art Director: Girbe Bogaerts
Copywriter: Lukas Vos
Account: Pauline Tembuyser
Strategy: Jorian Vanvossel
Video Production: Contentom
3D artist: Missingpixels
Design: Thomas Ploem & David Audenaert