At-thetable en Jules Destrooper lanceren De Koekjesloerders

Crea / News

De verfijnde koekjes van Jules Destrooper, wie kent ze niet? Alleen zijn ze onlosmakelijk verbonden met onze grootouders aan wie we ze vaak cadeau doen. En dat is precies het probleem. Dus stapte CEO Yves Depoortere naar At-thetable, de brand studio van DPG Media, voor een verjongingskuur. Het resultaat: een frisse radiocampagne. “Ken je dat?”, vraagt Isabel Peeters, managing director van at-thetable. “Je bent iets lekkers aan het eten en komt plots iemand tegen op het werk. 9 op 10 heeft die collega op dat moment enkel nog oog voor het lekkers dat je aan het eten bent. We kunnen het gewoon niet laten om te staren naar iets dat we lekker vinden. Wel, dat is exact de insight waar deze radiospots op gebaseerd zijn. We hebben deze typisch menselijke eigenschap vertaald naar wat we ‘De Koekjesloerders’ noemen.”

“In de nieuwe reeks radiospots,” vult creative director Sebastien Van Reet aan, “krijgen we te horen wat de ogen van deze koekjesloerders zouden zeggen als ze konden praten. Hoe de koekjesloerders zouden klinken als ze honden zouden zijn of welke superkrachten ze zichzelf zouden toewensen in een wereld waar alles kan. Maar spijtig genoeg leven we niet in een wereld waar alles kan.”

Elke radiospot wordt dan ook afgesloten met de heerlijk ironische oproep: ‘Beste koekjesloerders, koopt u beter zelf een pakje koekjes van Jules Destrooper’, waarna de vernieuwde baseline volgt: Jules Destrooper. Voor fijnproevers sinds 1886. Of om het met de woorden van strateeg Maarten Vanthemsche te zeggen: “van old school naar old cool.”

Credits

Client: Jules Destrooper

Contact: Chris Flamee, Yves Depoortere

Agency: at-thetable

CD: Sebastien Van Reet

Creation: Joeri Van Den Broeck & Dieter De Ridder

Account: Renaat Delporte

Strategy: Maarten Vanthemsche

Agency Producer: Karen Strypens

Radio Production Company: Sonhouse