At-thetable en OverKop scoren met concert met onbekende namen

Crea / News

Enkele weken geleden verspreidde er, op heel wat social kanalen en in het straatbeeld, een opvallende affiche van een concert. Op de affiche stonden namelijk enkel onbekende namen, of zo leek dat toch op het eerste zicht. Het event werd georganiseerd door OverKop. In een OverKop-huis kan je als jongere tot 25 jaar gewoon binnen en buiten lopen en allerlei leuke activiteiten doen. 

“OverKop is een veilige plek waar je ook een luisterend oor vindt en beroep kan doen op professionele therapeutische hulp, zonder een label opgeplakt te krijgen. Dat is in deze tijden zeer belangrijk. Daarom hebben we ons met at-thetable volop ingezet voor een idee dat hopelijk heel wat jongeren bereikt en kan helpen,” vertelt Winok Oplinus, CRS manager van OverKop.

OverKop scoorde met dit unieke concept want de affiche kreeg heel wat ruchtbaarheid wanneer heel wat jongeren en bekende influencers ontdekten dat achter de lijst onbekende namen, Vlaanderens grootste artiesten schuilden. Het waren namelijk de échte namen van onder andere Tourist LeMC, Blu Samu en Daniël Busser. De concertaankondiging ging als een lopend vuurtje en werd massaal gedeeld.

Met deze opvallende affiche en het optreden + Q&A wil OverKop hun missie duidelijk maken, namelijk dat je in een OverKop-huis niemand móet zijn, maar gewoon jezelf mag zijn.

Sebastien van Reet: “We wilden, aan de hand van de jongeren hun grootste voorbeelden en idolen, aantonen dat ook zij gewoon nood hebben aan af en toe zichzelf te kunnen zijn. Zo is Tourist LeMC in OverKop ook gewoon Johannes Faes. Op die manier brengen we een boodschap naar jongeren dat het meer dan oké om geen masker op te zetten, om te kunnen praten over je problemen of gewoon eerlijk je gevoelens te uiten. Want we zijn allemaal gewoon mensen,” zegt Sebastien van Reet, creative director bij At-thetable.

De optredens waren ter plaatste en live te volgen via Youtube en Twitch. Fragmenten uit het live optreden werden ook verwerkt in een televisiespot die vanaf 16 augustus op antenne loopt.

Credits

  • Client: OverKop, Opgroeien Vlaanderen
  • Contacts: Kristien Merckaert, Winok Oplinus
  • Agency: at-thetable
  • CD: Sebastien Van Reet
  • Creation: Els Verhofstede
  • Creation: Maike Borms
  • Strategy Director: Jorian Vanvossel
  • Account Manager: Renaat Delporte
  • Account Executive: Ines Dhont
  • Art Buyer: Karen Strypens
  • Production Company: MAIT.TV
  • Producer: Mattias Lauwereys
  • Director: Twan Brooks
  • DOP: Toon Van Broeck
  • Gaffer: Glenn Verdickt
  • 1AC: Edward Opdebeeck
  • Klankman: Yannik Bolsens
  • MUA: Peggy Timmermans
  • Electro: Siebe Dirckx
  • Colourgrading: Tom Mulder
  • Cast: Adam Rambak, Axelle Roekens, Peniel Lelo Te-Nzapa, Sophie Van Geet, Pieter-Jan Desmedt, Jef Geerts
  • Casting: Kimcasting
  • Talent: Tourist LeMc
  • Graphic Studio: Allies Collective
  • Graphic Designer: Davy Denduyver
  • Motion Designer: Jan Kuijken
  • Radio Company: Brandy