At-thetable en Rode Neuzen Dag: "Zet emoties niet in lockdown"

Crea / News

Tijdens de voorbije twee maanden lockdown ontving Rode Neuzen Dag ongelofelijk veel reacties over hoe moeilijk het valt om vrienden, familie en collega's plots niet meer te zien en om steeds in je eigen bubbel te blijven. Maatregelen om Covid-19 in te dijken,zijn zeer terecht en nodig maar achter vele huisgevels spelen zich drama's af: jongeren die geen connectie meer hebben met met school en vrienden, in kritieke thuissituaties leven, geen hulp van buitenaf meer krijgen, families die het financieel moeilijk krijgen,... Deze mensen dreigen de onzichtbare slachtoffers van de coronacrisis te worden.

Daarom creëerde At-thetable een opvallende campagne die alle jongeren, en bij uitbreiding alle Vlamingen, oproept om de social distancing enkel te beperken tot een fysieke afstand. Samen met Rode Neuzen Dag doorbreken ze het taboe van eenzaamheid en isolement en roepen ze op om van op fysieke afstand mentaal heel dicht bij anderen te zijn. Om te blijven praten en emoties te delen. Ook in lockdown. 

Rode Neuzen Dag - Blijf praten, want emoties zet je niet in lockdown from at-thetable on Vimeo.

Credits

Client: Rode Neuzen Dag
Contacts: Tina Put, Calogero Macaluso
Agency: at-thetable
CD: Sebastien Van Reet
Creation: Maike Borms
Creation: Els Verhofstede
Account: Renaat Delporte
Production Company: Artbox
Illustration & motion: HyperCulture
Sound: Brandy