At-thetable en Veritas stunten met straatbreiers voor Rode Neuzen Dag

Crea / News

Dit jaar nam ‘Rode Neuzen Dag’ Veritas onder de arm om samen jongeren een warm gevoel te geven. Letterlijk, door de verkoop van Rode Neuzen-sjaals en-wol. Om dit partnership extra in de verf te zetten, doken vorige week over heel Vlaanderen Straatbreiers op: straatartiesten die winkelstraten vulden met sfeer en gezelligheid door middel van hun breinaalden. 

Via een oproep op de populaire Facebookgroep ‘Breien met Veritas’ verzamelde Veritas vrijwilligers die bereid waren om een hele dag lang rode sjaals te breien op straat. Maar niet zomaar: voor elke euro die in de breimand belandde, werd de sjaal een centimeter langer gebreid. Isabel Peeters (CEO at-thetable): “Geld inzamelen voor een goed doel is altijd een uitdaging. Je moet niet alleen een sterke, pakkende campagne voeren in de gekende media, je moet mensen ook op andere plaatsen proberen te bereiken. Wanneer je dat doet met iets opvallends, iets wat hen doet stilstaan, iets waarvan je denkt ‘Dat is tof!’, gaan ze ook sneller over tot een gift. En daar zijn we met onze Straatbreiers enorm goed in geslaagd!”

 Opvallend aan deze stunt was dat we ook enkele bekende Vlamingen onder de straatbreiers herkenden. Zo schakelde at-thetable ook Zita Wauters en haar mama Valérie De Booser in om een dag te straatbreien in de Veldstraat in Gent. De volledige opbrengst van deze warme stunt ging integraal naar Rode Neuzen Dag.

De Straatbreiers

  • Client : Veritas
  • Contacts : Charlotte Van Cauteren, Julie Buytaert 
  • Agency : at-thetable
  • CD : Sebastien Van Reet
  • Creation : Els Verhofstede
  • Creation : Maike Borms
  • Strategy Director : Jorian Vanvossel 
  • Account Manager : Renaat Delporte
  • Conversation Manager : Pauline Tembuyser
  • Art Buyer : Karen Strypens
  • DOP : Bram Van Roy