At-thetable gebeten door Roeselare

Crea / News

De zomer en het toeristische topseizoen zijn in aantocht. Dat betekent ook de aftrap van de nieuwste Visit-campagne van Stad Roeselare. Deze eerste grote campagne voor Roeselare van At-thetable geeft meteen ook een voorproefje van de nieuwe huisstijl van de Rodenbachstad. Met de lijn ‘Gebeten door Roeselare’ haakt de campagne in op al het lekkers dat de stad en haar omgeving aan potentiële bezoekers biedt. Een uitgesproken keuze voor een duidelijke profilering waarmee de snel groeiende West-Vlaamse centrumstad zich op de kaart zet voor uitstapjes en groepsbezoeken. Voeding zit in het DNA van de stad, of zoals de campagnelijn zegt: We zijn erdoor gebeten. We bevinden ons hier midden in de moestuin van Europa. De REO-veiling is toonaangevend op de nationale en internationale versmarkt van groenten en fruit. Agrotopia toont hier vandaag al de verticale tuinbouw van morgen. Iedereen kent wel de pasta van Soubry, het bier van Rodenbach… en restaurant Boury dat recent een derde Michelinster mocht ontvangen. De nieuwe campagne is geen eindpunt. Men heeft namelijk de ambitie om de komende jaren nóg aantrekkelijker te worden voor wie houdt van lekker en duurzaam eten en drinken.

‘Gebeten door Roeselare’ is de eerste grote campagne van At-thetable voor de stad. Het bureau won in de loop van 2021 de pitch om als leading agency de communicatie van Stad Roeselare mee te stroomlijnen. “De voorbije maanden waren we druk bezig om alle communicatieneuzen in dezelfde richting te krijgen. We hakten – samen met de medewerkers van de stad ­– heel wat knopen door over positionering, merkportfolio en huisstijl," zegt Gregy Vergauwen, strategisch planner bij At-thetable. “Het was een hele uitdaging om gerichte keuzes te maken, want Roeselare is een stad die van veel markten thuis is. Maar met ‘Gebeten door…’ zetten we veelbelovende stappen.”

De campagne bestaat uit een tv-spot die ook zal lopen in de cinema, radio, affichage, print en sociale media. Stad Roeselare maak ondertussen de campagnebelofte meer dan waar. De stad heeft deze zomer geïnvesteerd in enkele unieke initiatieven. Zo kan je picknicken aan het Kasteel van Rumbeke, genieten van een aperitief op het water of dineren in pop-upserres aan het De Coninckplein. Ideaal in combinatie met een bezoek aan KOERS, Museum van de Wielersport of een namiddagje winkelen. Zelf ook gebeten worden door Roeselare? Ontdek alle initiatieven op visitroeselare.be

Credits

  • Client: Stad Roeselare
  • Contacts: Annebeth Boudry, Thomas Ameye, Veronique Degryse
  • Agency: at-thetable
  • CD: Sebastien Van Reet
  • Creation: Maike Borms
  • Creation: Els Verhofstede
  • Strategic Planner: Gregy Vergauwen
  • Account Director: Diane Vandebroek
  • Account Manager: Renaat Delporte
  • Art Buyer: Karen Strypens
  • Production Company: GREENHOUSE
  • Line Producer: Maarten Verstraete
  • Producer / Location Manager: Guillaume Jaecques
  • Production Assistant: Charlotte Kluskens
  • Directors: GREENWOOD
  • 1AD: Soraya Verbeke
  • DOP: Fabrice Parent
  • 1AC: Rachelle Sluiter
  • 2AC: Lune Cladakis
  • Steadycam Operator: Sander Blok, Charly Vandedrinck
  • Gaffer: Patrick Haegeman
  • Art Director: Javor Malehounov
  • Styling: Julie D’Hooge
  • Electro: Dries Cumps
  • Editing: Frederik Vandewalle
  • VFX: Frames Post-Production
  • Colourgrading: Xavier Dockx
  • Photographer: Marc Wallican, Dirk van Overwalle
  • Retouche: Yelle Vandenbruaene
  • Studio: David Audenaert
  • Sound Design: Klankwerk