At-thetable geeft coronagroei VTM GO extra boost

At-thetable, de brand studio van DPG Media, zet de Vlamingen in lockdown op weg naar VTM GO. De lopende brandawarenesscampagne kreeg een extra luik dat inhaakt op de coronamaatregelen. VTM GO is het gratis videoplatform van de grootste Vlaamse commerciële zender. Gebruikers vinden er heel veel sterke lokale en internationale series. ‘Altijd een goeie reden om te kijken’, de baseline van VTM GO, kreeg door de coronamaatregelen een onverwachte extra invulling. Mensen rekenen op gevestigde mediawaarden als VTM voor betrouwbare informatie én voor entertainment. Het aantal gebruikers van VTM GO groeit dan ook razendsnel. Een stijging die al voor de corona-uitbraak was ingezet en waar het bureau van VTM GO, At-thetable, extra zuurstof aan wou geven.At-thetable startte half februari al met de brandawarenesscampagne voor VTM GO. In een opvallende tv-spot met een ‘Snackske dabei’ bundelen Leonardo Dicaprio, Rita uit Familie en Hannibal Smith uit the A-team hun krachten met onder meer Nathalie Meskens en Gaston Bergmans. In bestaande footage van de acteurs werden hun lipbewegingen uit andere scènes geïntegreerd. En dan werd er gehermonteerd en gesynchroniseerd tot het goed zat. De campagne kreeg al een aangepaste inhaker vóór de lockdown light. In de weekendkranten van 29 februari verscheen een top-topical met een knipoog naar Safety Firsten The Good Doctor. Het bingewatchen waar die inhaakadvertentie naar verwees, kwam na de lockdown van 18 maart in een stroomversnelling. Het gemiddeld aantal gebruikers per dag van VTM GO was 15% hoger in vergelijking met de begin maart. Na de sluiting van de scholen groeide het aantal kids content views zelfs met 77%! At-thetable schakelde de afgelopen weken nog een versnelling hoger. Onder meer met een inhaakspot op de radio en nieuwe advertenties die toepasselijke knipogen naar programma’s als Helden van Hieren Locked Down. De laatste week van maart (van 23 tot 29/3) werden er maar liefst 4,2 miljoen long form video’s bekeken via het platform.
Credits
Client: VTM Go
Contacts: Calogero Macaluso, Charlotte Van Cauteren
Agency: at-thetable
CD: Sebastien Van Reet
Creation: Girbe Bogaerts
Account : Renaat Delporte
Film Production Company: Diplomat
Director: Wim Geudens
Audio: Raygun
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]