Zomer: da’s zon, zee… en gin tonic,… of is het Gon, gee en Gin Tonic? Als het van Filliers afhangt, is het dit laatste. In een radio- en digital billboardcampagne presenteert Filliers enkele situaties onder vrienden, met telkens als vertrekpunt: Gin in gin tonic? En vervolgens worden alle letters ‘Z’ steevast vervangen door de letter ‘G’. Zij die het doorhebben, hebben het door. Waarom een letter veranderen? Omdat het kàn, en omdat het fun is. Want dat is tegelijk het levensmotto van Filliers: Leef met plezier.
De ‘Z wordt G’-taal wordt nergens expliciet ‘verklapt’ en het is aan de kijker of luisteraar om erin mee te willen of kunnen gaan.
Credits
Client: Filliers Distillery
Contact: Kjell Dursin & Koenraad De Clercq
Agency: at-thetable
MD: Isabel Peeters
CD: Sebastien Van Reet
Creation: Joeri Van Den Broeck & Sven Van Hooydonck
Account Director: Julie Standaert
Strategy: Jorian Vanvossel
Agency Producer: Karen Strypens
Radio Production company: Raygun
Producer: Toon Jansegers