At-thetable zet het internet uit voor DPG Media

Crea / News

DPG Media gaat ook dit jaar weer op zoek naar nieuwe IT-kandidaten voor haar Build IT Academy. Vorig jaar verstopte At-thetable de vacature in de source code van Jobat. Deze campagne vulde niet enkel alle openstaande IT-posities in, maar werd ook internationaal creatief bekroond. Dit jaar moeten de kandidaten de vacature offline gaan zoeken.

Iedereen kent het klassieke dinospel dat verschijnt als je een website probeert te bezoeken maar geen internetverbinding hebt. DPG Media gebruikte deze easter egg om vindingrijke IT’ers te rekruteren. Op de websites van haar Belgische en Nederlandse (nieuws)merken worden getargete IT’ers gevraagd om hun internet uit te zetten en zo het spel te vinden. Door het spel te voltooien (en zich dus te bewijzen), kunnen deelnemers zich kandidaat stellen voor de Build IT Academy van DPG Media. Dat is een betaald traineeship van 9 maanden waarbij de focus ligt op learning on the job.

“Technologie is bij zowat elke uitdaging binnen DPG Media een belangrijk deel van de oplossing: van een beter nieuwsplatform, diensten op maat van adverteerders tot makkelijker inloggen voor onze gebruikers,” vertelt Kris Vervaet, CEO DPG Media België en CDO DPG Media Group. “Daarvoor hebben we IT-talent nodig met technische skills én het vermogen om breder na te denken. De Build IT Academy geeft hen de kans om de veelzijdigheid van de IT-uitdagingen in een hedendaags mediabedrijf aan den lijve te ondervinden.”

De vacature is nog tot 24 juni te vinden op followthedino.net.

Credits

Client: DPG Media IT

Contacts: Nathalie Thilleman / Lotte Dedobbeleer

Agency: at-thetable

Creation: Lukas Vos

Creation: Girbe Bogaerts

Account: Renaat Delporte

CD: Sebastien Van Reet

Agency Producer: Karen Strypens

Graphic design illustration: Lin Setzekorn

Back-end Production company: Sumocoders