De markt van de native advertising is aanzienlijk gegroeid, en adverteerders willen voortaan ook weten of hun campagnes echt een impact hebben. Daarom heeft het Amerikaanse economische tijdschrift Forbes op zijn website een ‘prestatiegarantie’ voor native advertising ingevoerd. Daarvoor moet de adverteerder in een periode van 60 dagen 250.000 dollar aan native advertenties en displays uitgeven. Vervolgens mag hij kiezen welke dienstverlener de impact van zijn campagne zal evalueren. Als geen van de vier evaluatiepunten (bekendheid, imago, erkenning, aankoopintentie) verbeterd is, wordt zijn investering terugbetaald: een primeur voor de native advertising!
Uiteraard is deze ‘money-back guarantee’ een marketingstrategie waarvan Forbes het risico goed lijkt te beheren. Forbes introduceerde de garantie voor klassieke displays in 2002 om de twijfels over de efficiëntie ervan de kop in te drukken. Tot het in 2010 werd stopgezet, vonden meer dan 100 campagnes hun gading bij het aanbod op de site van Forbes. Mark Howard, chief revenue officer van Forbes, vertelde dat zijn onderneming slechts één financieel adverteerder voor zijn campagne moest terugbetalen, meer bepaald in 2008, tijdens de financiële crisis.
Het commerciële team van Forbes is net begonnen met de verkoop van deze nieuwe garantie voor native advertising. Lees op Brandcontentcorner.com het volledige artikel.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]