Australian Ice Cream lonkt naar buitenland

Communication / Design / News

AUSTRALIAN31017 2
Met Fred's creëert Australian Homemade Ice Cream een tweede merk, bestemd voor de internationale expansie. De Belgische ondernemer Frederik Van Isacker, oprichter van Australian Homemade Ice Cream, stond voor twee grote uitdagingen. Hij wilde de visuele identiteit van het ijsmerk actualiseren onder de naam Australian, specifiek voor de Belgische markt. Voor het buitenland aast hij op expansie, met een nieuw merk en een nieuw retailconcept. Enter Minale Design Strategy, dat oplossingen aanreikte voor beide uitdagingen.AHMIC_PlancheMateriaux_Australian

Australian werd 28 jaar geleden opgericht en telt intussen meer dan 40 verkooppunten. Maar de gebruikte kleuren, de verpakking en de uniformen sloten niet langer aan bij het imago dat het ijs wil uitdragen. Alle vormen van (visuele) communicatie moest meer craftmanship uitstralen. Het atelier van het huisgemaakte ijs moet bijvoorbeeld het hart van elke winkel vormen.

freds_potglaceVoor de internationale expansie werd de identiteit van het merk opnieuw uitgevonden, met nog steeds een knipoog naar de andere kant van de wereld. De internationale naam Fred's - een verkorting van Frederik - geeft aan dat achter dat ijs en die wafels een persoon staat met een visie en sinds meer dan 20 jaar onveranderde recepten. AHMIC_Rive-Gauche_3D_OK5 2017-01-26 17590700000Gwenaël Hanquet, managing partner van Minale Design Strategy: "De resultaten bewijzen alweer dat design thinking belangrijk is voor een opdracht als deze. Je moet gesprekken voeren, luisteren en het merk beleven. En er is een beetje durf nodig. We zijn heel blij dat Australian ons de kans gaf om het talent van onze teams te tonen." freds_screens_moods_170210_EXE_
Freds_materiaux