Met Fred's creëert Australian Homemade Ice Cream een tweede merk, bestemd voor de internationale expansie. De Belgische ondernemer Frederik Van Isacker, oprichter van Australian Homemade Ice Cream, stond voor twee grote uitdagingen. Hij wilde de visuele identiteit van het ijsmerk actualiseren onder de naam Australian, specifiek voor de Belgische markt. Voor het buitenland aast hij op expansie, met een nieuw merk en een nieuw retailconcept. Enter Minale Design Strategy, dat oplossingen aanreikte voor beide uitdagingen.
Australian werd 28 jaar geleden opgericht en telt intussen meer dan 40 verkooppunten. Maar de gebruikte kleuren, de verpakking en de uniformen sloten niet langer aan bij het imago dat het ijs wil uitdragen. Alle vormen van (visuele) communicatie moest meer craftmanship uitstralen. Het atelier van het huisgemaakte ijs moet bijvoorbeeld het hart van elke winkel vormen.
Voor de internationale expansie werd de identiteit van het merk opnieuw uitgevonden, met nog steeds een knipoog naar de andere kant van de wereld. De internationale naam Fred's - een verkorting van Frederik - geeft aan dat achter dat ijs en die wafels een persoon staat met een visie en sinds meer dan 20 jaar onveranderde recepten. Gwenaël Hanquet, managing partner van Minale Design Strategy: "De resultaten bewijzen alweer dat design thinking belangrijk is voor een opdracht als deze. Je moet gesprekken voeren, luisteren en het merk beleven. En er is een beetje durf nodig. We zijn heel blij dat Australian ons de kans gaf om het talent van onze teams te tonen."
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]