Autovision bekroont beste autocampagnes

Awards / News

Tijdens de 15e AutoVision Awards werden 40 producties uit de hele wereld bekroond met OttoCar-trofeeën in goud, zilver en zwart. Een internationale jury van deskundigen uit de film- en communicatie-industrie beoordeelde een groot aantal producties en bepaalde de winnaars van het festival van 2021. Inzendingen uit 12 landen werden aan het kritisch oog van de juryleden onderworpen.

De bekendmaking van de winnaar van de Grote Prijs is en blijft een van de hoogtepunten van het festival en er werd dan ook met spanning naar uitgekeken. Dit jaar kreeg Mercedes-Benz terecht de felbegeerde Grand Prix-trofee voor de film "Mercedes-Benz en de wind" van het productiebedrijf MJZ en het bureau Publicis Emil. De jury motiveerde haar beslissing als volgt: "Een prachtig gemaakte film die een belangrijk verhaal op een werkelijk meeslepende manier vertelt. De dramatische en prachtige beelden trekken je langzaam naar binnen terwijl de suggestieve soundtrack je aandacht vasthoudt, culminerend in een eenvoudige en krachtige boodschap. Schitterend." In totaal werden zes OttoCar-trofeeën, waaronder 'Beste Regisseur' en 'Beste Muziek', uitgereikt aan Bosch voor de 'Drive #LikeABosch'-productie. De jury was enthousiast over deze moedige en vernieuwende film: "Verreweg de meest ongewone en tegelijk de meest rigoureuze merktaal. Creatief, humoristisch en toch betekenisvol."

Tijdens de AutoVision Awards van dit jaar werden met de OttoCar-trofeeën niet alleen de beste producties uit de auto-industrie bekroond, maar ook creatieve bijdragen uit alle andere mobiliteitssectoren. Of het nu gaat om vliegtuigen, fietsen, treinen of andere groeiende domeinen zoals autodelen, elektrische scooters en stadsfietsen, alle sectoren van de mobiliteitsindustrie konden deelnemen aan de wedstrijd, in lijn met de nieuwe slogan van het festival "AutoVision Awards - Het Festival voor Mobiliteit en Creativiteit".

De geschiedenis van het festival

Sinds 1993 worden de OttoCar Awards om de twee jaar uitgereikt tijdens de International Motor Show in Duitsland. Al meer dan 25 jaar kan het festival zich met de steun van de Duitse Vereniging van de Automobielindustrie (VDA) vestigen als 's werelds belangrijkste festival voor film- en multimediaproducties in de automobielsector. Het festival heeft al vele grote autoproducenten tot zijn deelnemers mogen rekenen: Porsche, Daimler, BMW, Audi, Ford, Hyundai, Honda, Kawasaki, Shell, Volvo, VW, Goodyear en vele anderen. In 2021 en onder de nieuwe slogan "AutoVision Awards - Het Festival voor Mobiliteit en Creativiteit" slaat het evenement een nieuwe weg in en stelt het zich open voor alle gebieden van de mobiliteitsindustrie.