Auxipress Widget: media houden van gelijkheid en milieu

News / Research

Auxipress presenteert u, in samenwerking met PUB Magazine, elke maand een barometer rond een actueel thema. Ontdek vandaag de verschillende aspecten van gelijkheid en milieu en hun impact op de media en sociale netwerken.

#MeToo-beweging

 De #MeToo-beweging heeft de media niet onbewogen gelaten. Tussen november 2020 en november 2021 bleef dit thema maandelijks in het nieuws. Vandaag is het niet uit de media weg te branden.

Het belang van de verschillende aspecten van gelijkheid

Auxipress zag over dezelfde periode ook dat, wanneer gelijkheid aan bod komt, het vooral ging over gelijkheid tussen mannen en vrouwen (6249 artikels), gevolgd door etnische gelijkheid (1951 artikels), gelijkheid voor mensen uit de LGBTQ+-gemeenschap (1055 artikels) en mensen met een beperking (245 artikels). 

Het klimaat en de COP26

Ter vergelijking, het thema gelijkheid tussen mannen en vrouwen kwam minder aan bod dan het klimaat. Auxipress zag ook dat de twee meest populaire online publicaties over het klimaat op Twitter (in de eerste twee weken van november (01/11 – 12/11) volledig over COP26 gingen. Ursula von der Leyen kwam op de eerste plaats met een foto van een samenwerking met de premier van India, Narenda Modi (3511 likes). Op de tweede plaats stond een strip waarin twee dino’s een sterk punt maken over de reactie van de mens op klimaatdreigingen (17200 likes).