In samenwerking met PUB Magazine publiceert Auxipress in de vorm van een widget informatie over diverse thema's. In een nieuwe widget ontdekt u een samenvatting van onderzoek naar de media-aandacht voor e-commerce, de thema’s en de bijbehorende merken.
E-commerce groeit wereldwijd en lijkt de trend te zijn voor het begin van 2020! Vandaag de dag bestaat e-commerce voor alle producten. E-commerce kent een enorme toename van de belangstelling van de Franstalige en Nederlandstalige Belgische media (+28,51%) in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dit kan gemakkelijk worden toegeschreven aan de coronacrisis, die het gebruik van deze sector vertienvoudigde terwijl fysieke winkels gedwongen werden te sluiten of ook online gingen verkopen.
Op merkniveau is Amazon nog steeds het meest invloedrijke en referentiemerk in de Belgische media op het gebied van e-commerce, ver voor Google en Apple. Auxipress stelt daarnaast vast dat, naast de online verkoopplatformen die een belangrijk media-aura behouden (Amazon, Alibaba), meer en meer merken zich keren tot de e-commerce en in media-aandacht winnen op dit gebied van communicatie.
Ontdek hier wat de plaats van e-commerce is in de Belgische media!
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]