Avanti voor Fiat, Lancia en Alfa Romeo


Marketing / News / Research

Autosalon

Ter gelegenheid van het 95e Autosalon scande PUB de gegevens van een aantal grote merken. Aan de hand van PUBinsights, onze zeker eens uit te proberen tool (die werd ontwikkeld door The Cube) om de media-zichtbaarheid (televisie, radio, schrijvende pers, online,…) te visualiseren, kunnen we onze lezers tonen wie voor buzz zorgde – en wanneer. Vandaag houden we halt bij de Italiaanse merken: Fiat, Lancia en Alfa Romeo.

Tussen 1 januari en 1 januari 2017 werd Fiat overduidelijk het meest vermeld in de media. In oktober 2016 overstijgt ze de andere merken zelfs met glans dankzij haar reclamecampagne voor haar Fiat 500, waarin de Canadese zanger Michael Bublé het nummer “On an Evening in Roma” brengt.

Op het vlak van reclame-investeringen liggen Fiat en Alfa Romeo dicht bij elkaar, terwijl Lancia het hele jaar op de vlakte blijft. Ontdek en vergelijk zelf de gegevens in onze barometer PUBInsights.

Salon auto italienne

Aan de hand van PUBinsights kan u de media-zichtbaarheid (televisie, radio, schrijvende pers, online,…) van een merk visualiseren. De tool gaat op een eenvoudige manier te werk; Nadat u de sector en het merk van uw keuze hebt geselecteerd, kan u kiezen tussen query’s op basis van het aantal mediavermeldingen (quantity) of het aantal kijkcijfers (bereik). Deze gegevens kan u ook koppelen aan een bepaalde periode of zelfs een bepaalde week of dag. Zo komt u precies te weten welk merk voor buzz zorgde en wanneer. De barometer geeft vervolgens aan de hand van een lijngrafiek de evolutie weer van de gevraagde gegevens, waarbij ook paid media (reclame-investeringen) en earned media overzichtelijk uit elkaar worden gehouden. U kan PUBinsights gebruiken om één merk te bestuderen, maar ook verschillende merken kunnen gemakkelijk met elkaar vergeleken worden. Ondervindingen kunnen nadien handig gedeeld worden via Facebook- en Twitter buttons. Ontdek PUBInsights hier.