Ter gelegenheid van het 95e Autosalon scande PUB de gegevens van een aantal grote merken. Aan de hand van PUBinsights, onze zeker eens uit te proberen tool (die werd ontwikkeld door The Cube) om de media-zichtbaarheid (televisie, radio, schrijvende pers, online,…) te visualiseren, kunnen we onze lezers tonen wie voor buzz zorgde – en wanneer. Vandaag houden we halt bij de Italiaanse merken: Fiat, Lancia en Alfa Romeo.
Tussen 1 januari en 1 januari 2017 werd Fiat overduidelijk het meest vermeld in de media. In oktober 2016 overstijgt ze de andere merken zelfs met glans dankzij haar reclamecampagne voor haar Fiat 500, waarin de Canadese zanger Michael Bublé het nummer “On an Evening in Roma” brengt.
Op het vlak van reclame-investeringen liggen Fiat en Alfa Romeo dicht bij elkaar, terwijl Lancia het hele jaar op de vlakte blijft. Ontdek en vergelijk zelf de gegevens in onze barometer PUBInsights.
Aan de hand van PUBinsights kan u de media-zichtbaarheid (televisie, radio, schrijvende pers, online,…) van een merk visualiseren. De tool gaat op een eenvoudige manier te werk; Nadat u de sector en het merk van uw keuze hebt geselecteerd, kan u kiezen tussen query’s op basis van het aantal mediavermeldingen (quantity) of het aantal kijkcijfers (bereik). Deze gegevens kan u ook koppelen aan een bepaalde periode of zelfs een bepaalde week of dag. Zo komt u precies te weten welk merk voor buzz zorgde en wanneer. De barometer geeft vervolgens aan de hand van een lijngrafiek de evolutie weer van de gevraagde gegevens, waarbij ook paid media (reclame-investeringen) en earned media overzichtelijk uit elkaar worden gehouden. U kan PUBinsights gebruiken om één merk te bestuderen, maar ook verschillende merken kunnen gemakkelijk met elkaar vergeleken worden. Ondervindingen kunnen nadien handig gedeeld worden via Facebook- en Twitter buttons. Ontdek PUBInsights hier.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]