Avène en WAX Interactive falen in de ochtend

Crea / Marketing / News

Banner_TriXera_homepage_BE_nlTriXera Nutrition, het nieuwe gamma van Eau Thermale Avène doet een belofte. De producten kunnen niet alleen gebruikt worden door de ouders, maar ook door hun kinderen, iets dat ongezien is tot nu. Om hun producten op de juiste manier te introduceren op de Belgische markt wilde het merk klanten en apothekers sensibiliseren om de producten te testen en het engagement te verhogen. WAX Interactive, het digitale marketingbureau van SQLI, werd door Eau Thermale Avène uitgekozen om een innovatieve campagne te ontwikkelen.
Het ‘parenting fails’-concept was de basis voor een online en offline campagne. WAX Interactive wilde grappige en gênante situaties tonen die elke ouder herkent tijdens een drukke ochtend: kinderen naar school sturen met verkeerde kleren aan, hun lunch vergeten,... Met deze campagne wil Eau Thermale Avène aantonen dat met de producten van TriXera Nutrition alles op wieltjes loopt in de badkamer. Dit gamma voor de hele familie voorkomt dat er per ongeluk verkeerde producten worden gebruikt terwijl iedereen zich klaarmaakt.

WAX Interactive ontwikkelde een videocampagne waarin twee WhatsApp-gesprekken te volgen zijn. In deze conversaties vraagt een moeder aan haar man of alles goed verlopen is met het klaarmaken van de kinderen voor school. Natuurlijk liep er veel mis, maar gelukkig hebben ze toch de juiste verzorgingsproducten gebruikt. WAX Interactive lanceerde eveneens een microwebsite waarop ouders gelijkaardige ervaringen konden delen, uit het leven gegrepen. In ruil hiervoor kregen ze staaltjes en maakten ze kans op een VIP-weekend in de Efteling in Nederland. Daarnaast zorgde een retargetingcampagne op Facebook voor een grotere zichtbaarheid van de producten.
Het offlinegedeelte van de campagne betrof stickers die op het raam van apotheken werden gekleefd om de aandacht van klanten en bijkomend verkeer naar de productdisplays te trekken. Postkaarten op de toonbanken spoorden de klanten aan om naar de website te surfen om zo het verkeer te verhogen. Zeven social media-influencers werden ook uitgenodigd voor een weekend in het Station Thermale van Avène, terwijl hun echtgenoten een productpakket van TriXera Nutrition kregen om het weekend met de kinderen te overleven.

In België werden meer dan 2 miljoen personen bereikt. Bijna 17 miljoen weergaven op Facebook en Instagram werden opgetekend voor België en Nederland en meer dan 800.000 minuten video werden bekeken. De verschillende online- en offline-acties hebben ervoor gezorgd dat er meer dan 41.643 bezoekers naar de website surften en meer dan 1.500 stalen werden verdeeld.