Axe wordt heel persoonlijk

Crea / News

Axe-spot1

Mannenmerk AXE laat het traditionele beeld van de macho links liggen en slaat een nieuwe richting in. Voortaan is het alleen de man als individu die telt. Elke man heeft wel ièts waar hij trots op kan zijn - the brains, the eyes, the moves, the touch... AXE moedigt mannen aan op zoek te gaan naar hun magic om die in de verf te zetten. Het vertaalt dit in een campagne die komaf maakt met de stereotiepe clichés die mannen vaak belemmeren om zichzelf te zijn. Het volledig vernieuwde gamma van AXE geeft mannen dan ook de tools in handen om uit te pakken met hun unieke, eigen stijl.

Axe-spot2

Het ‘ware’ beeld van de man is nog steeds opgetrokken uit masculiene stereotypes. Zo wijst een TNS-onderzoek bij 3.500 respondenten uit dat maar liefst dubbel zoveel mannen als vrouwen in de waan verkeren dat geld en spierballen laten rollen hun aantrekkingskracht zou vergroten. Onterecht , want maar 20% van de vrouwen verklaart te vallen voor die traditionele macho. Alle andere vrouwen verkiezen een man die blaakt van zelfvertrouwen en die niet bang is om zichzelf te zijn en uit te pakken met zijn eigen USP’s. Alleen is de realiteit vaak anders. Het zelfvertrouwen van de man staat op een schrijnend laag pitje. Zo toont het onderzoek aan dat, hoewel 9 vrouwen op 10 aangeven zich vooral aangetrokken te voelen tot mannen die goed in hun vel zitten, maar 13% van de mannen hun eigen sexappeal naar waarde weet te schatten. Mannen durven hun persoonlijkheid vrij  te laten uit angst in een hokje te belanden. De campagne en nieuwe reeks producten van AXE moedigt mannen aan om de oude kettingen af te werpen en de kaart van de eigen individualiteit te trekken – in welke vorm dan ook.

Axe-spot4

Centraal in de campagnestaat  een televisiespot die opent met de woorden: ‘Who needs a sixpack, when you’ve got the nose’. Wat volgt is een razendsnelle aaneenschakeling van allerlei mannen van diverse pluimage: de één met een volle baard, een tweede met een grote neus, nog een ander met wel heel opvallende dance moves, … AXE wil mannen aanzetten om trots te zijn op alles wat hen als individu zo uitzonderlijk maakt. En ja hoor, dat kan ook een warm hart voor katjes zijn of een voorliefde voor hoge hakken. De spot is vanaf vandaag te zien op de nationale TV-zenders en online.

AXE_Signature

Het volledig vernieuwde gamma AXE-verzorgingsproducten belooft mannen de tools om aan de slag te gaan met hun eigen stijl. AXE deelt zijn gamma op in drie stijlen: Urban, Adrenaline en Signature, met voor elk van de drie een anti-transpirant, een daily fragrance, een douchegel en haarproducten.