AzG en De Vloer reizen naar Centraal-Afrikaanse Republiek

Crea / News

Vloer AzG 2In hun nieuwe campagne voor Artsen Zonder Grenzen stelt De Vloer de Centraal-Afrikaanse Republiek voor als tropische vakantiebestemming. Het lijkt te mooi om waar te zijn: ongerepte koraalriffen, uitgestrekte gletsjers en elke nacht noorderlicht. Wie echter langer kijkt, wordt met de neus op de feiten gedrukt. Afzender Artsen Zonder Grenzen wijst de kijker met een scherpe knipoog op een pijnlijk feit: De Centraal-Afrikaanse Republiek is zo onbekend en onbemind dat je er bijna alles over zou geloven.
Vloer AzG 1

Een campagne die afstapt van de typische beeldtaal van een arm continent in nood en op een originele manier de inspanningen van Artsen Zonder Grenzen en het land zelf in de schijnwerpers te zet. Om het concept kracht bij te zetten werd de hulp ingeschakeld van alternatieve reisorganisator Joker, die het ongelooflijke land mee opneemt als ongelooflijke bestemming. Naast die uitzonderlijke samenwerking wordt de campagne ook uitgerold in zowat elk denkbaar medium. Van teasende banners, langs hilarisch absurde radiospots (met speciale dank aan Raygun) en online filmpjes tot digitale outdooraffiches ontworpen door Studio Muti, de bekende Zuid-Afrikaanse designstudio. Een extra PR-luik werd aangevuld door een campagne met social influencers. Ondertussen werd de campagne ook internationaal opgepikt. Door de internationale media-aandacht zal de campagne de komende dagen ook internationaal worden uitgerold door Doctors without Borders.

Credits

Creatief Directeur: Koen Van Deun & Johan Roelandt

Art Direction: Tom De Vriendt

Copywriting NL: Besarte Ukshinaj

Copywriting FR: Yves Donceel

Accountmanagement: Tanja Rogiest, Laura Van Avondt, Charlotte Vanhoutte,

Design: Studio Muti

Audio: Raygun

Audioproducer: Toon Jansegers

Motion design: Jan Van Den Bossche

Bannering: Adsomenoise