Backstage Communication lanceert datagedreven communicatieconsulting

Communication / News

Backstage Communication, het ‘boetiek’ communicatiebureau dat advies over pers- en mediarelaties verstrekt aan klanten die actief zijn in lifestyle, professionele dienstverlening, vastgoed, technologie, human resources en financiële dienstverlening, lanceert communicatie-advies gebaseerd op “Social Insights”. “We merken nog steeds dat ondernemingen hun communicatieplan bouwen op wat zij willen vertellen maar niet nagaan of hun klanten daadwerkelijk op zoek zijn naar de informatie die ze brengen. Men investeert vaak veel geld en energie in campagnes die achteraf geen of beperkt resultaat opleveren. Dat is jammer,” zegt Gunther De Backer, partner bij Backstage Communication. ​ 

Gunther De Backer
Gunther De Backer

 

“Het kan anders. We leven in een wereld waar er online over vele onderwerpen conversaties worden gevoerd. Analyse van gesprekken op social media en fora kan waardevolle inzichten opleveren. Waar is je doelpubliek mee bezig? Wat zijn hun bezorgdheden? Welke topics blijven onderbelicht en zijn dus een opportuniteit? De interpretatie van deze data stelt je in staat om de zogenaamde ‘sweetspot’ te vinden tussen wat jouw onderneming wil vertellen en waar jouw doelgroep naar op zoek is. Het stelt je in staat om echt relevante content te brengen,” voegt Bart Beeusaert, senior PR consultant bij Backstage Communication eraan toe. 
Bart Beeusaert
Bart Beeusaert

 

Er wordt heel wat tijd en energie gestoken in het tracken van traffic, kliks, likes en conversies nadat een campagne werd gelanceerd maar vaak wordt er weinig of geen research gedaan naar wat relevant is voor het publiek dat men wenst te bereiken voordat de campagne wordt gelanceerd. Daarom lanceert Backstage Communication “Social Insights” communicatie-advies. Voor de analyse van de online conversaties doet het Brusselse bureau beroep op Hibou, een gespecialiseerde partner uit Amsterdam. Bij Hibou combineert men menselijke intelligentie met artificiële intelligentie om rond een bepaald onderwerp, merk, product of dienst te identificeren wat de ‘hot topics’ zijn en welke onderwerpen onderbelicht blijven. De communicatiespecialisten van Backstage Communication gebruiken deze informatie dan om kernboodschappen te formuleren en een communicatieplan voor u te bouwen dat echt impact heeft.