Bakkers en naaisters van mondmakers: heroes van DOOH

Awards / Crea / News

Eerder deze maand daagden Lijncom, Publifer en JCDecaux creatief talent uit om hun favoriete beroep in de kijker te zetten via een digitale animatie. Orginaliteit en creativiteit waren de criteria waar de jury zich over boog. Op 24 april 2020 werd voor het eerst de meest creatieve animaties geselecteerd uit de verschillende inzendingen. De opvallende bedanking voor de bakker, die dag en nacht aan de slag blijft, van het bureau What's in a name? én het hart voor de mondmaskermakers van het bureau Silver & Copper waren beiden verfrissend en erg actueel, volgens de jury.

CREDITS

Studio: What's in a name?

Creation: Bruno Seys, Filip Vandewiele   
 
Beide digitale campagnes zullen vanaf 27 april t.e.m. 3 mei volop te zien zijn op de digitale borden in de belangrijkste NMBS-stations, de Brusselse metro, de Antwerpse premetro, Brussel en Luik.

CREDITS

Studio: Silver & Copper

Creation: Jaason, Sandy, Chloe, Eloi, Lydie

Account manager: Dounia Pala  
 
De actie loopt gedurende de lockdown, creatieve bureaus kunnen dus nog minstens twee weken essentiële beroepen bedanken. Merkneutrale digitale animaties waarmee een specifieke doelgroep bedankt wordt, kunnen nog steeds ingezonden worden. Uit alle inzendingen zullen de initiatiefnemers elke vrijdag van de lockdown twee inzendingen kiezen. Originaliteit in de keuze van de doelgroep en creativiteit in de digitale vormgeving zijn de criteria die bepalen of de inzending wordt weerhouden.
 
Deelnemen kan eenvoudig door de creaties voor donderdag 16u te mailen naar heroes@doohmedia.be  met duidelijke vermelding van de contactgegevens van het bureau en personen die erop gewerkt hebben. Technische fiches zijn hier terug te vinden: