BAM Content Marketing Casebook voor het eerst in print

Marketing / News

De Expert Hub Content Marketing van BAM, onder voorzitterschap van Bart Lombaerts (Spyke), brengt voor de vijfde opeenvolgende keer een Casebook uit. Dat telt naar goede gewoonte de Belgische cases die Belgische contentmarketeers het voorbije jaar het meest opvielen.

Met het jaarlijkse BAM Content Marketing Casebook probeert de Content Marketing Hub de Belgische contentmarketeers van extra inspiratie te voorzien. Contentmarketinginitiatieven blijven in hun ogen immers nog te veel onder de radar. Niet omdat ze niet sterk genoeg zijn, wel omdat ze een specifiek publiek aanspreken of specifieke kanalen gebruiken om hun doelgroep te bereiken.

“Net nu is inspiratie meer dan ooit nodig,” vinden ze bij BAM. “Intussen heeft zowat elk merk content marketing ontdekt, maar gaan we tegelijkertijd ook een volgende fase in: de fase van het maaiveld. Boven het maaiveld uitkomen wordt steeds moeilijker en dus steeds belangrijker. Dat doe je door een creatieve insteek, door de inhoudelijke kracht van je content, door de juiste kanaalkeuzes en/of door voldoende (paid media)budget te voorzien.”

Ter gelegenheid van de vijfde verjaardag zal het Casebook voor het eerst op papier verschijnen. Tot nu toe was er enkel een PDF-versie. De printeditie komt er dankzij de steun van Teamleader en Bpost: zij zorgen ervoor dat alle BAM-leden een exemplaar in de bus zullen krijgen.

Het Content Marketing Casebook wordt op 26 april voorgesteld tijdens een webinar (van 12 tot 13u). Daar zullen ook enkele ‘genomineerde’ merken hun case toelichten. Het gaat meer bepaald om Telenet Business en Technopolis. Inschrijven voor de voorstelling kan via deze weg.