BAM lanceert Meaningful Marketing Labs

Marketing / News

Vanaf oktober telt het opleidingsprogramma van BAM een nieuwkomer. Meaningful Marketing Labs wordt een koepelopleiding die alle aspecten van meaningful marketing in vier dagen aanreikt. De bestaande opleidingen kunnen de deelnemers daarna verdieping bieden.

 BAM trekt zijn meaningful marketing-aanpak vanaf het najaar door in zijn opleidingen en biedt de gloednieuwe opleiding Meaningful Marketing Labs aan. Die wordt gecoördineerd door prof. Patrick De Pelsmacker (UAntwerpen) en de co-CEO’s ad interim van de vereniging, Patrick Steinfort en Dominique Vercraeye“We wilden al langer onze stappen op het vlak van meaningful marketing doortrekken naar onze opleidingen”, zegt Dominique Vercraeye. “Een dergelijke opleiding is belangrijk om marketeers enerzijds het vertrouwen te geven dat marketing een job met impact is en anderzijds de tools en handvatten in handen te geven om het veranderingsproces in hun bedrijf in gang te zetten en anderen van de noodzaak daarvan te overtuigen.”

Zowel theorie als cases en tools

Meaningful Marketing Labs is een cyclus van vier dagen, goed voor 14 sessies. Elke sessie heeft concrete leerdoelen, maar biedt ook cases en tools om zelf aan de slag te gaan. Naar die interactiviteit verwijst trouwens de term ‘Labs’. De leerdoelen en interactiviteit komen van volgende docenten: Nathalie Erdmanis (AG Insurance), Soraya Hayani (The Future Laboratory Europe), Kristel Vanderlinden (The Future Laboratory Europe), Sarah Steenhaut (Callebaut Collective), Anne-Clothilde Picot en Steven De Smet (Ikea), Fred Dorsimont (Behaven), Kathleen Peeters (Deloitte Digital), Peter Thiers (Roularta), Albert Derasse (Predictive Marketing & AI Consultant), Oana Maria Carmenita (IBM), prof. Patrick De Pelsmacker (UAntwerpen), Florent Diverchy (Produpress), Veerle Poppe (Colruyt Group) en Nicolas Lambert (Fairtrade).

Zij zullen stuk voor stuk in een sessie van anderhalf tot twee uur de verschillende aspecten van meaningful marketing uit de doeken doen, uiteraard geïnspireerd op de zes pijlers van het Meaningful Marketing Framework (Purpose, Holistic, Collaboration, Personal, Shared Value en Trust) en de vier focusdomeinen die BAM vorig jaar bepaalde (sustainability, inclusion & diversity, technology en privacy & ethics).

Paraplu boven bestaande opleidingen

Meaningful Marketing Labs moet zo een opleiding worden die als een paraplu boven de bestaande opleidingen van BAM staat. Dominique Vercraeye: “Deelnemers krijgen een goed overzicht van alle aspecten die bij hedendaagse marketing van belang zijn. Na de opleiding zullen ze misschien de nood voelen om bepaalde elementen wat meer in de diepte uit te zoeken. Daarvoor dienen onze bestaande opleidingen: Digital Marketing, Content Marketing, Product Management Fundamentals en Inclusieve Marketing & Communicatie. Maar evengoed willen we luisteren naar hun noden en ons aanbod nog verder vervolledigen.”

Voor de opleiding Meaningful Marketing Labs zijn er 30 plaatsen beschikbaar. Inschrijven voor een of enkele dagen kan, maar wie de volledige cyclus volgt, ontvangt een certificaat.

Meer info over de BAM-opleidingen :  https://www.marketing.be/agenda