BAM maakt programmatic marketing verstaanbaar

Duidelijkheid verschaffen in het grote aanbod aan programmatic marketing in ons land. Dat is de bedoeling van de Belgian Association of Marketing (BAM) met zijn ‘How to advertise guide on programmatic marketing’.
Sinds de opkomst en de sterke groei van programmatic en digitale innovatie sinds het jaar 2000 is het voor adverteerders, bureaus, uitgevers, consultants en technologiespelers bijzonder moeilijk om uit te maken of een leverancier voldoet aan wat gangbaar is in de Belgische markt, ziet de BAM. De organisatie publiceert nu een ‘How to advertise guide on programmatic marketing’. Dit document, van de hand van de Expert Hub Programmatic Media, bevat een overzicht van de gekende spelers in België per categorie: van trading desks, over SSP’s tot adservers en DMP’s. Daarnaast voorziet de gids ook een overzicht van het proces van programmatic marketing met de verschillende stakeholders en een checklist voor buyers en een overzicht van de belangrijkste mogelijke strategieën.
"Programmatic marketing is niet meer weg te denken uit de hedendaagse digitale marketingstrategie," vertelt Dax Vercauteren, commercieel directeur bij Adform België en voorzitter van de Expert Hub Programmatic Media. "Maar meer mogelijkheden en opportuniteiten in digital radio, digital out of home & streaming media brengen meer complexiteit tijdens het aankoopproces en we willen daarom de Belgische markt een handje helpen om marketeers sneller en gemakkelijker wegwijs te maken in het programmatic ecosysteem dat op technische vlak voornamelijk internationaal van aard is met spelers zoals Microsoft, Verizon Media (Yahoo + AOL), Google, maar ook een technische spelers zoals Xandr, Rubicon, Adform en Smartclip."
Kim Verhaegen, head of Consultancy bij Grava, die net als Isabelle Lambert, head of Programmatic bij IPG Mediabrands, aan de gids meewerkte, voegt toe: “In een tiental jaren tijd is programmatic marketing onontbeerlijk geworden voor elke marketeer. Bij grote spelers als Microsoft, Google en AOL kan enkel op deze manier mediaruimte worden aangekocht, en ook de inventaris van heel wat lokale spelers wordt voor een groot deel via programmatic marketing aangeschaft. Het is dus niet meer dan logisch dat we voor duidelijkheid willen zorgen in dit belangrijke, maar voor sommige marketeers onoverzichtelijk segment.”
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]