BAM Marketing Congress krijgt nieuw format

Marketing / News

Het BAM Marketing Congress op donderdag 5 en vrijdag 6 december in Brussels Expo krijgt een nieuw congresformat dat beter voldoet aan de veranderende behoeften van de marketing community. De 'meaningful marketing'-missie van BAM blijft de basis van het congres, concreet vertaald in het congresthema: “Welcome to the Era of Humanity”. Wat mag u verwachten: 200% meer sprekers, 3 tracks, extra content zones en een ideale omgeving om te networken. “Het congres moet een jaarlijks kantelpunt worden in de Belgische marketingwereld," zegt Joke Claessen, Congres President samen met Grégoire Van Cutsem. "Twee dagen waar aspirationele visies worden afgewisseld met inspirerende concrete take aways. Hiervoor hebben we een content mix gezocht die een keynote track combineert met sectoriële sessies en een Meaningful stage.”  Deze mix levert 25 sprekers op, lokale en internationale talenten.BAM
De content van het congres is op een collaboratieve manier tot stand gekomen, valt te horen bij BAM. Tijdens de vorige congreseditie werd de BAM Congress Gang in het leven geroepen, een gesloten Facebook-groep waar ideeën geplukt en gezaaid werden. Daarnaast is er een nieuwe Congress Board met 15 professionals die vanuit de sector mee sturen. Joke Claessen: “Om Meaningful Marketing duidelijk op het programma te zetten werden 3 Meaningful Masters gezocht. Zij vertrekken elk vanuit hun kennis en ervaring in de markt en zijn content curator van hun podium. Voor 2019 zijn dit: Herman Toch (Purpose & Shared value), Pieter Daelman (Holistic & Collaboration) en Pierre Nicolas Schwab (Trust & Personal). Samen dekken zij de 6 waarden af van het BAM Meaningful Marketing Framework.” 
Voor de sectorale tracks zocht men ook gastheren- en vrouwen die mee instaan voor de invulling van het programma: Aude Mayence voor FMCG-Retail, Alex Thoré voor Services (banking – telecom – energy), Nicolas Lambert voor Not for profit en Stijn Vander Plaetse voor B2B. Naast het podium zal er eveneens volop meer te beleven zijn. Een congres experience die connecties, interactiviteit en networking maximaliseert. “Aangezien we het BAM Marketing Congress als hét marketing moment van het jaar zien, als de plek waar marketeers frisse ideeën kunnen opdoen en connecteren met collega’s was het een logische stap om dé bekroning van een marketing carrière ook tijdens het congres te laten plaatsvinden”, zegt Grégoire Van Custem. Op donderdagavond worden daarom de Marketer of the Year awards uitgereikt. De kandidaten zullen zich tijdens de dag voorstellen en het aanwezige publiek zal meestemmen voor hun favoriet.
Voor alle informatie over thema, programma, sprekers en een inschrijvingsformulier (early birds kunnen vanaf tot eind juli geld besparen): www.marketingcongress.be.