BAM Marketing Congress onthult volledige programma

Agenda / Communication / News

BAM maakt heeft het volledige programma voor zijn BAM Marketing Congress bekendgemaakt. De meaningful marketing missie van BAM blijft de basis van het congres, concreet vertaald in het congresthema: “Welcome to the Era of Humanity”.

Waarom the Era of Humanity? Vandaag de dag moeten marketeers goed nadenken over wat ze doen en hoe ze dat doen. Nadenken over interne en externe waarden. De muren afbreken van de marketingafdeling en anderen uitnodigen om binnen te komen: werknemers, teams, bedrijven, merken, klanten. Ze moeten zich richten op het creëren van merken waarmee mensen in contact komen. Merken die ondersteunen en inspireren in plaats van pushen en verkopen. Het is een verhaal van evenwicht, samenwerking en openheid. 

Het congresprogramma heeft dit jaar vier zalen met meer dan 50 sprekers, waardoor aanwezigen een persoonlijk programma kunnen maken met sessies en workshops naar keuze. Via de congress app kan iedereen zijn eigen sessies selecteren en een eigen agenda maken.

Keynote sprekers zijn onder meer Jennifer Sey van Levi Strauss & Co over hun maatschappelijke rol in de VS en daarbuiten; Ann Maes over de kracht van de vriendenkringen om je heen; Roeland Dietvorst over de neurologische wetenschap achter effectieve marketing; Chris Burggraeve over hoe marketeers zich beter kunnen verbinden met hun CFO; Frédéric Larmuseau van Jacobs Douwe Egberts over de inspanningen van JDE om de wereld van koffie echt te verbeteren; Jacco ter Schegget van Publicis Groep over wat we kunnen leren van hoe de Chinezen hun merken bouwen; Lars Sudmann over hoe je een innovatie roadmap creëert die blijft hangen; Elke Van Hoof over het belang van het creëren van een gelukkig personeelsbestand Mark Melling over de beloftes van de 5G connectiviteit en Paul Lee over het jaarlijkse Deloitte Trend Report met Predictions for the Technology, Media and Telecommunications.

Drie meaningful masters verkennen daarnaast samen met hun gastsprekers de verschillende onderdelen van het BAM Meaningful Marketing Framework met concrete cases, terwijl vier sector hosts een link leggen met meaningful marketing en hun specifieke sector aan de hand van concrete cases die voorgelegd worden door gastsprekers. Ten slotte komen er ook content speakers die vanuit verschillende marketing ooghoeken specifieke marketing trends uit de actualiteit zullen brengen.

Op 5 december in de namiddag zullen de 6 genomineerde kandidaten voor Marketer of the Year 2019 zichzelf met hun case komen voorstellen op het podium. Aansluitend kunnen de congres deelnemers stemmen voor hun favoriete kandidaat via een live voting die zal meetellen in het eindresultaat. Na de ceremonie is er een party met walking dinner.

Voor alle informatie over thema, programma en sprekers kan u terecht op de website van het BAM Marketing Congress. Daar kan een keuze gemaakt worden tussen de verschillende ticketformules. De BAM-leden krijgen steeds een ledenkorting.