BAM Marketing Congress vrouwelijker dan ooit

Agenda / Marketing / News

Op het BAM Virtual Marketing Congress 2020 staan meer vrouwelijke sprekers geprogrammeerd dan ooit tevoren. Van 28 november tot 4 december maken 34 vrouwen (op een totaal van 80 sprekers) uit binnen- en buitenland hun opwachting. “Wie op zoek gaat naar de juiste inspiratie, vindt automatisch meer evenwicht tussen vrouwelijke en mannelijke sprekers,” zo luidt het bij BAM.

“Dat het programma van deze 39ste editie van het BAM Marketing Congress zoveel vrouwen telt, was geen doel op zich, maar eerder een logisch gevolg,” legt congresvoorzitter Alex Thoré (Magis Company) uit. “Dit zes dagen durende congres omschrijven we als de ‘Netfilx voor  marketinginspiratie en -educatie’. Wie zoekt naar inspiratie rond de thema’s die marketeers vandaag boeien, komt automatisch terecht bij een reeks van zeer interessante vrouwelijke sprekers.”

Nationale en internationale topsprekers

De iets meer dan 40% vrouwen die de deelnemers zullen toespreken, zijn er bovendien niet enkel om het programma aan te vullen. Met Jodie Jackson en Rachel Botsman trekken twee internationale ‘blockbusters’ mee de line-up van het BAM Marketing Congress. Jodie Jackson gaat dieper in op de impact van nieuws op onze mentale gezondheid en zal uitleggen hoe een meer constructief mediadieet er kan uitzien. Rachel Botsman van haar kant is gerenommeerd omwille van haar werk over vertrouwen en zal het publiek helpen om na te denken over wat er in een organisatie moet veranderen om meer betrouwbare teams en culturen te creëren. Naast deze twee internationale toppers vaardigen ook enkele grote fmcg-brands vrouwelijke sprekers af. Prominent op de affiche staan Anouk Van Hautegem (Marketing Director Coca-Cola Belgium), Debora Van der Zee (Vice President Foods Unilever Benelux) en Aude Mayence (VP Marketing, E-Com en Digital Delhaize).

Gender equality

De sterke vrouwelijke tint op de affiche hoeft overigens niet te betekenen dat het BAM Marketing Congress dit jaar minder inzet op gereputeerde mannelijke sprekers. Ook die blijven goed vertegenwoordigd. Lokale blikvangers zijn premier Alexander De Croo, Guillaume Boutin (CEO Proximus), John Porter (CEO Telenet), Christian Van Thillo (Uitvoerend Voorzitter DPG Media) en Thierry Geerts (Country Director Google Belgium). Uit het buitenland komen  Jeremy Connell-Waite (IBM), Jorge Alagon (Kantar), Douglas Rushkoff (Team Human) en Marcello Palazzi (B-Corp Movement).

Gespreid over zes dagen

De 80 sprekers van het BAM Marketing Congress vinden gedurende zes dagen een plekje op het programma. Dat aantal ligt in lijn met vorig jaar en de organisatie investeert verder in het nieuwe à la carte congresconcept. “Het niveau ligt dit jaar echter een stuk hoger en we hebben van dit congres een zeer diverse aanrader in turbulente tijden gemaakt, mooi gespreid over zes congresdagen,” zegt Alex Thoré. “We beseffen echter heel goed dat mensen zich geen zes dagen kunnen vrijmaken. Omdat het bovendien goed is om bepaalde zaken nog eens opnieuw door te nemen, zullen alle presentaties, debatten en workshops na het congres nog drie maanden lang online te bekijken zijn voor wie zich voor het congres heeft geregistreerd.”

Meer info op www.marketingcongress.be