BAM ziet Patrick Steinfort vertrekken en start zoektocht CEO

News / People

Na vijf jaar aan het hoofd van BAM heeft Patrick Steinfort beslist om zijn mandaat niet verder te zetten. Dit betekent dat de Belgian Association of Marketing de zoektocht naar een CEO start. Die moet vooral de missie van de vereniging – meaningful marketing – breder uitdragen.

Bij de fusie van bdma, IAB Belgium en STIMA in 2017 startte Patrick Steinfort als directeur van de Belgian Association of Marketing. Dat mandaat stopt hij na 5 jaar. In die tijd kreeg de organisatie vorm en kreeg ze de duidelijke visie en missie om het marketingvak nog meer meaningful te maken. “In deze periode hebben we de fundamenten van de vereniging gebouwd en een duidelijke strategie bepaald”, aldus de afscheidnemende directeur. “Het is nu tijd om de leiding over te dragen aan iemand die de BAM-raket nog steviger de lucht in lanceert.” Patrick Steinfort zal zich in de toekomst richten op de wereld van start-ups en uitgeverijen.

CEO die de missie uitdraagt

BAM-voorzitter Koen Van Impe: “Patrick en ik hebben steeds goed samengewerkt. BAM is hem dankbaar voor zijn jarenlange inzet en sterk operationeel management. We hebben met BAM een mooi georganiseerde vereniging die nu ook klaar is om haar volgende hoofdstuk te schrijven. We zoeken nu eerder een CEO die onze missie verder kan uitdragen en samen met onze raad van bestuur de markt verder kan transformeren naar nog meer meaningful marketing.”

In tussentijd zal Patrick Steinfort nog een aantal taken bij BAM blijven vervullen, geflankeerd door Dominique Vercraeye, die vanuit de exco enkele bestuurstaken op zich zal nemen. Zij zullen samen het dagelijks bestuur waarnemen tot de nieuwe CEO aan boord is. De vacature voor de nieuwe CEO is ondertussen publiek via marketing.be.

 

 

--