In 2023 ging Bank Van Breda op zoek naar een nieuwe communicatiepartner. BBDO overtuigde hen met een nieuwe positionering en creatief concept ‘U verdient meer’. In een eerste campagnewave komt dat concept nu tot leven. Want dat verdient het.
De doelgroep van Bank Van Breda zijn ondernemers en vrije beroepen. Hun actieve bijdrage aan onze samenleving blijft voor veel mensen onzichtbaar. Maar Bank van Breda ziet dat wel. En weet dat ze meer verdienen. Meer advies, bijvoorbeeld. Meer expertise. Meer financieel inzicht. Meer aandacht. Kortom: Meer Bank Van Breda.
“Met het nieuwe koepelconcept ‘U verdient meer’ verenigt BBDO naadloos de twee pijlers waar Bank Van Breda op inzet: een persoonlijke aanpak en financiële optimalisatie. Want als we zeggen dat ondernemers en vrije beroepen meer verdienen, dan menen we dat ook. Het is die combinatie van ratio en emotie die ons overtuigde,” geeft Stefan Van Peteghem (CMO) mee.
BBDO werkte een lanceringscampagne uit om het nieuwe concept te installeren, met radio, social video en OLV. En daar hoorde ook een opfrissing van de visuele stijl en tone of voice van Bank Van Breda bij. Hedendaagser en scherper, maar ook warm.
In een tweede fase wordt de nieuwe positionering ook verder doorgetrokken in onder andere interne communicatie en employer branding en zal BBDO ook de prospectietrajecten van Bank Van Breda mee stroomlijnen vanuit deze nieuwe koepel.
Credits:
Brand: Bank Van Breda
Contacts: Stefan Van Peteghem, Annemie Geudens, Barbara Claeys, Aude-Line Berrahou
Agency: BBDO
Strategy: Joeri Van Breedam, Maarten Breda
Creative Director: Marc Richard Vander Heyden, Jesse Vanophalvens
Design Director: James Gambrill
Concept: Jesse Van Gysel, Tom Meijer, Thibault Jacobs, Simon Van Backlé, Sven Pede, Louise Windels, Louise Cornet, Vincent De Roose, Philippe Mertens, Femke Merens
Graphic design: Gaël Fouquet
Business Director: Ward Braeckevelt
Account Management: Helena Van Lyl, Emmy Haegeman
RTV Producer: Marta Michna
Video editor: Neil Skeet, Philippe Caron, Jonas Van Gestel
Production Director: Hans Bos
DTP: David Vanderbist, Tom Nackaerts
Sound Production: ThinkNTalk
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]