Barbara Janssens (Port of Antwerp) en Hans Van Goethem (VRT) naar Finn

News / People

Finn versterkt zich met twee nieuwe account directors: Barbara Janssens (voorheen bij Port of Antwerp) en Hans Van Goethem (voorheen bij VRT). Met deze twee toptransfers is Finn klaar om de stevige groei van het kantoor te ondersteunen en om zijn aanbod verder uit te bouwen. "Hans en Barbara zijn allebei oude bekenden van het kantoor, dus sowieso is het een blij weerzien. Ze delen onze drive om dingen in beweging te zetten," aldus managing partners Kristien Vermoesen en Raf Weverbergh. Finn kende de afgelopen jaren sterke groei en mocht ook dit jaar al behoorlijk wat nieuwe klanten verwelkomen, zoals AG Insurance, Ageas, Worldline, TVH, WDP, Familiehulp, OTA Insight en WMW Hub.

Barbara Janssens (41) startte haar carrière als pers- en communicatiemedewerker voor een federaal minister en de International Labour Organization. De laatste jaren specialiseerde ze zich in corporate communicatie bij organisaties als Port of Antwerp en Essent (RWE). Barbara Janssens: “Port of Antwerp was een superinteressante omgeving in volle transitie, vaak in het brandpunt van maatschappelijke discussies als duurzaamheid, ruimtelijke ordening en mobiliteit. Met veel energie stap ik nu over naar Finn, waar ik die ervaringen zal inzetten voor klanten. Ik voel me in het team meteen welkom. En daarnaast kijk ik er ook naar uit om volop te leren en te innoveren in strategische communicatie, want dat stopt natuurlijk nooit!"

Hans Van Goethem (41) volgde als journalist de mediawereld op voor publicaties als Knack, De Morgen, Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen. In 2014 maakte hij de overstap naar de VRT, waar hij optrad als woordvoerder en communicatieadviseur. Hans Van Goethem: “Ik voel me als een kind in een snoepwinkel als ik in de diverse klantenportefeuille van Finn neus, stuk voor stuk boeiende bedrijven. Allemaal bevinden we ons in een uitdagende, veranderende wereld. In de media leerde ik hoe je complexe omwentelingen helder kan uitleggen. Dat wil ik nu bij Finn delen en zo ook weer verder bijleren. Het warme onthaal van de collega’s geeft mij alvast een eerste boost.”

Purpose-driven merken

"Barbara en Hans brengen ervaring mee in domeinen waar Finn sterk staat: communicatie rond complexe projecten en duurzaamheid, het bouwen van purpose-gedreven merken, thought leadership en ondersteuning van CEO’s in heldere, krachtige communicatie," zegt Kristien Vermoesen. "Daarnaast hebben ze allebei een stevig track record op het vlak van crisiscommunicatie. We delen met hen allebei een drive om dingen in beweging te zetten." En Raf Weverbergh vult aan: "Met allebei is het bovendien een hartelijk professioneel weerzien. Het is niet elke dag dat je een voormalige klant in het team mag verwelkomen. Dat Barbara nu een collega wordt bij ons, beschouwen we als een groot compliment. Hans leerde ik bijna twintig jaar geleden al kennen als een journalistieke collega met een spits gevoel voor humor. Die vibe was er vanzelf weer."