Barbara Vangheluwe wordt nieuwe CEO BBDO Belgium

BBDO Belgium brengt een vertrouwd gezicht en een sterke referentie terug naar de sector. Barbara Vangheluwe is uiteraard geen onbekende in de communicatiewereld. Ze maakte in de nineties de gloriejaren bij Y&R mee, ze vertegenwoordigt de legendarische Proximustijd van Ogilvy en ze leidde Leo Burnett tot de aansluiting van het bureau bij Publicis. Wél atypisch is haar ervaring aan adverteerderszijde bij Proximus en haar mediapassage als commercieel directeur bij De Persgroep Publishing. In haar laatste betrekking als CEO van Uitgeverij Averbode stond ze garant voor de digitalisering en modernisering van de iconische educatieve uitgeverij.
Na de recente versterking van de creatieve directie met Gregory Ginterdaele en Antoinette Ribas vervolledigt Vangheluwe het managementteam en is BBDO helemaal klaar om haar 'We create effectiveness’-belofte voort te zetten en haar groeiambities te concretiseren. “Ik heb gekozen voor de sterk strategische en resultaatgerichte aanpak van BBDO. Dit bureau gaat met creativiteit verder dan het maken van communicatie. Het wil haar ideeën inzetten om mensen, merken en de maatschappij in beweging te zetten. Ik geloof heel hard in die combinatie van logic en magic om lokale klanten en moedige merken te begeleiden in het oplossen van problemen in deze uitdagende tijden vol boeiende maatschappelijke paradigma’s. Ik heb ook gekozen voor vrienden. Met Antoinette, Greg, Jan en Eva kom ik terecht bij mensen die ik oprecht waardeer als professional én als mens. Mijn contacten met Stefaan, Dieter en Sofie zijn even veelbelovend. Ik vind bij BBDO ook vele andere vertrouwde gezichten terug waarnaar ik uitkijk om (opnieuw) mee samen te werken. Dit kan triviaal lijken, maar dit wederzijdse vertrouwen zal ons snelheid, focus, plezier en uitmuntend werk opleveren. Ik schrijf me – als eerste vrouw overigens – met veel trots in in de galerij van BBDO strateeg-CEO’s die dit mooie bedrijf elk op hun manier gevormd en omhooggestuwd hebben.”

Barbara Vangheluwe
Barbara Vangheluwe zal BBDO versterken en aansturen vanaf april 2022. “We kijken er ongelofelijk naar uit om met een sterke leider als Barbara ons verhaal van creativiteit én performantie verder te schrijven en uit te dragen naar de markt en klanten. Onze ambities zijn groots en Barbara’s enthousiasme en commerciële focus sluiten daar perfect bij aan”, zegt Stefaan Roelen, COO en interim-CEO bij BBDO.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]