Mattel onthulde vandaag een nieuw onderdeel van de Barbie "You Can Be Anything"-campagne, die zich focust op het inspireren en ontluiken van het grenzeloze potentieel in elk meisje. De nieuwe spots - ontwikkeld in samenwerking met BBDO - tonen hoe echte papa's en hun dochters met Barbie spelen en volgen op het bekroonde “Imagine the Possibilities”-concept, waarbij een meisje haar capaciteiten ontdekt door te spelen met Barbie. Via een online film van 90 seconden en drie korte spots wordt getoond wat er gebeurt wanneer zes echte papa's en hun dochters met Barbie spelen. Op het einde wordt een pancarte getoond met "Time Spent in Her Imaginary World Is an Investment in Her Real World,” waarmee bedoeld wordt dat de betrokkenheid van de vader in de verbeelding en het spel van zijn dochter bijdraagt tot haar sociale, intellectuele en emotionele ontwikkeling in het echte leven. Research, bijvoorbeeld het werk van Dr. Linda Nielsen van Wake Forest University, toont aan dat meisjes die van kleinsaf aan een liefdevolle, communicatieve en ondersteunende relatie met hun vader hebben, minder last zullen hebben van een gebrek aan zelfvertrouwen en zelfstandigheid bij het opgroeien.
"Het afgelopen jaar heeft Barbie het mogelijk gemaakt dat meisjes zichzelf konden zien in verscheidene rolmodellen, van feminist over prinses tot paleontoloog," aldus Lisa McKnight, Senior Vice President en General Manager, Barbie. "Het in de verf zetten van de vader - dochter relatie door het spelen met Barbie wijst opnieuw op het belang van verbeelding en creativiteit, in het proces van zelfontdekking bij een meisje."
https://www.youtube.com/watch?v=PGPbKS8XUMY&feature=youtu.be