Bart Gielen nieuwe creative director Air

News / People

bart gielenBart Gielen bouwt al 17 jaar mee aan sterke merken, eerst als art director en later als creatief directeur. Voor deze merken won hij de talloze prijzen (een 30-tal nationale en een 20-tal internationale, waaronder 5 Cannes Lions) voor gereputeerde bureaus als Duval Guillaume Antwerp, Boondoggle, LDV United en Quick Brown Foxes). Nu is hij de nieuwe creative director van Air. Eric Hollander, founder & executive creative director van Air: “Zorgen voor relevantie in het leven van mensen vindt Bart belangrijker dan awards winnen. De klik was er meteen. Met Bart en Joeri Van Den Broeck, onze dedicated CD voor BMW, delen we de overtuiging dat meaningful brands betere business genereren. En wat blijkt? Net die merken scoren uitstekend in Cannes en op de andere festivals.”

Air wou een senior in huis halen na het vertrek van Dieter De Ridder. Stéphane Buisseret, CEO Air: "Een echte senior die even veeleisend is als wij op het vlak van creatie, maar ook op het vlak van onze waarden en doelen. Waaronder de noodzaak om te zorgen voor meer business-driven oplossingen – die vooral meer digitaal zijn – voor klanten die meer dan ooit aantoonbare resultaten verwachten. Met Bart en het hele managementteam delen we unaniem deze visie.”En Bart Gielen kijkt alvast uit naar zijn nieuwe werkomgeving: "Ik kijk ernaar uit om de ervaring die ik de afgelopen jaren heb opgebouwd toe te passen op grote merken bij Air. In de creatieve output, maar ook in het proces ernaartoe. Ook voor mij gaan strategie en creatie hand in hand, samen creëren ze de basis van een Meaningful Story. Aan onze werktafel schuiven steeds experts aan die het concept versterken: van UX en data-specialisten tot psychologen en game-ontwikkelaars. We denken eerst na over de best mogelijke oplossing, om dan te kijken hoe we dat op de meest impactvolle manier naar buiten brengen. Het is heerlijk om bij Air een team terug te vinden waarmee we in alle touchpoints 365 dagen per jaar relevant kunnen zijn."