Bart Van de Broek

New kids in town

bart van den broeck nkit pub9
Als alumnus van de afstudeerrichting Strategische Communicatie (KU Leuven) belandde ik in 2011 bij KBC, een sterk bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden dat actief is in een boeiende sector. Ik startte er als sitebeheerder binnen het jongerenteam, maar dankzij mijn brede achtergrond kon ik vervolgens ervaring opdoen op de marketingafdeling en tegenwoordig ben ik beleidsadviseur. KBC is het soort bedrijf dat tegelijk voor standvastigheid zorgt en toch ook voldoende uitdagingen biedt, en ik werk er vandaag dan ook nog steeds met plezier.
Daarnaast heb ik samen met een studiegenoot ook een eigen bedrijfje uit de grond gestampt: Minute Marketing. Mijn vriendin was in 2014 PR-consultant voor Bizidee, een wedstrijd voor innovatieve ondernemingsplannen, en zij moedigde mij en mijn kameraad aan om deel te nemen. Uit 300 inzendingen behaalde ons idee de elfde plaats, en dankzij constructieve feedback konden we de daad bij het woord voegen. Met Minute Marketing voeren we zowel kwantitatieve als kwalitatieve marktonderzoeken met korte doorlooptijd uit en kunnen we snel gedetailleerde videorapporten afleveren. Dankzij geslaagde projecten voor de grootste handelswijk van Leuven, Kom op tegen Kanker en een bekend automerk slaagden we erin onze eigen onderneming verder uit te bouwen naast onze respectievelijke hoofdberoepen. Het geeft enorm veel voldoening om te zien dat je van nul kan beginnen en iets creëren waarin zelfs grote bedrijven een meerwaarde zien!