Bavik Super Pils heeft genoeg van sociale media

Crea / News

BavikBrandstrategist Comma werkte een nieuwe campagne uit voor Bavik Super Pils: ‘Het beste sociale netwerk’. Het biermerk wil terug focussen op wat echt belangrijk is: persoonlijk sociaal contact in plaats van op sociale media. Bavik Super Pils lanceerde de nieuwe campagne samen met Comma eind april met als belangrijkste boodschap: “Kom uit je kot. Ga een pint pakken. Geniet samen met je echte vrienden”. Zo wil het bedrijf ervoor zorgen dat ons sociaal leven opnieuw echt tot leven komt. “We volgen elkaar op kleine schermpjes en sharen, liken en swipen dat het een lieve lust is, maar als de wifi uitvalt dan slaan onze stoppen door”. Daar wil Bavik Super Pils verandering in brengen. We moeten volgens de campagne opnieuw buiten komen en in real life praten met elkaar.
BavikComma ontwierp verschillende affiches, een krantje, eventmateriaal en een eigen sociaal woordenboek om de campagne in de verf te zetten. Met een nieuwe bierkar en verschillende taptrucks willen ze graag mensen bij elkaar brengen.
Om de campagne en communicatie-uitingen kracht bij te zetten, organiseert Bavik Super Pils ook eigen minifestivals met livemuziek. Met Bavik Super Pils On Tour trekken ze naar verschillende cafés in de regio om mensen uit hun kot te lokken. “Zo geven we de mensen een extra reden om samen met vriende te genieten met een frisse Bavik Super Pils in de hand,” zegt zaakvoerder Albert De Brabandere.