BBDO Belgium scoort hoog in gerenommeerde WARC Rankings

Awards / News

Vorige week werden de ‘Creative 100’ van de WARC Rankings 2023 bekendgemaakt. En daarin scheert BBDO Belgium hoge toppen. The Breakaway voor Decathlon landt op de vierde plaats onder de Europese campagnes.

‘Celebrating excellence in creativity, media and effectiveness’, dat is de missie van WARC. Ze volgen de meest prestigieuze prijzen voor creativiteit, media en effectiviteit ter wereld en rangschikken vervolgens de campagnes en bedrijven die het meest winnen. Verleden week maakten ze hun ranking voor creativiteit bekend, en BBDO Belgium gooit hoge ogen. Deze week volgen hun rankings voor Media en Effectiveness.

Bij de beste van Europa

Sinds Cannes 2022 viel BBDO Belgium van de ene prijs in de andere met The Breakaway. Die winning streak vertaalt zich nu in een indrukwekkende score binnen de Creative 100 van WARC. In de lijst van beste Europese campagnes moet de Belgische tak van BBDO maar drie anderen laten voorgaan. Wereldwijd eindigde de campagne op de 11de plaats.

Top 10 WARC Creative Europe

#1 Vice Unfiltered History Tour – Dentsu Creative (#2 in the world)
#2 Vienna Tourist Board Vienna Strips on Only Fans – Jung van Matt Donau (#5 in the world)
#3 Dove Reverse Selfie – Ogilvy (#9 in the world)
#4 Decathlon The Breakaway – BBDO Belgium (#11 in the world)
#5 Distance Outlaw Runners – BTEC Paris (#13 in the world)
#6 Kiyan Prince Foundation Love Live the Prince – House 337 (#16 in the world)
#7 Heineken The Night is Young – Publicis Milan (#20 in the world)
#8 C4 Super.Human – Channel 4 (#21 in the world)
#9 Burger King Even More Confusing Times – DAVID Madrid (#22 in the world)
#10 Swedish Food Eat a Swede – McCann Stockholm (#23 in the world)

Ook bureaus zelf krijgen trouwens een score op basis van hun prestaties in het afgelopen jaar. In die ranking neemt BBDO Belgium de 14de plaats in. Wereldwijd werd het bureau 37ste.