Niemand is perfect, so what? BBDO bedacht deze slogan voor de nieuwe Lidl-campagne. Terwijl de meeste retailers er elke dag op hameren dat je gebalanceerd moet eten, op je calorieën moet letten, op de eco-score of nutri-score moet vertrouwen,... kortom perfect moet zijn, positioneert Lidl zich strategisch om haar klanten gerust te stellen. Door luid te verkondigen dat het normaal is om nu en dan de regeltjes aan je laars te lappen.
Voor de televisiespot heeft BBDO alle codes overgenomen van reclames waar eten centraal staat: een zachte voice-over, een verleidelijke tekst, ingrediënten die in slowmotion door het beeld vliegen, begeleid door operamuziek van Maria Callas... behalve dan dat de spot helemaal niet eindigt zoals je zou verwachten. En om ouders nog meer gerust te stellen, heeft Lidl deze campagne versterkt met radiospots, posters en social media die precies hetzelfde mechanisme gebruiken. Allé bon, een heel simpel idee dus. So what?
Credits
Client: Lidl Belgium
Contacts: Boudewijn van den Brand, Hendrik Van Wilderode, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke , Julie Longerstay, Emmelie Mouton
Agency: BBDO BELGIUM
CD: Jan Dejonghe
Creation: Gregory Verheyleweghen & Gaetan Gomez Garcia
Creation NL: Simon Van Backlé & Thibault Jacobs
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Amélie Van Campen
Film production company: Lovo
Executive Producer: Cho Kuo
Director: Fred De Loof
DOP: Thomas Buelens
Post producer: Hervé Closset
Editor TV: Patrice Gautot
Grading TV: Tom Mulder
Editor social edits: Anton Ceuppens
Grading social edits: Anton Ceuppens
Sound Engineer: Mathieu Schots & Jeremy Vettorel
Final Art: David Vanderbist
Account Team: Eva De Gendt, Michelle Stas, Cato Samyn, Laura Declercq & Margot Pévenage
Strategic Planner: Kim Leunen
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]