BBDO maakt een imperfecte campagne voor Lidl, so what?

Crea / News

Niemand is perfect, so what? BBDO bedacht deze slogan voor de nieuwe Lidl-campagne. Terwijl de meeste retailers er elke dag op hameren dat je gebalanceerd moet eten, op je calorieën moet letten, op de eco-score of nutri-score moet vertrouwen,... kortom perfect moet zijn, positioneert Lidl zich strategisch om haar klanten gerust te stellen. Door luid te verkondigen dat het normaal is om nu en dan de regeltjes aan je laars te lappen.

Voor de televisiespot heeft BBDO alle codes overgenomen van reclames waar eten centraal staat: een zachte voice-over, een verleidelijke tekst, ingrediënten die in slowmotion door het beeld vliegen, begeleid door operamuziek van Maria Callas... behalve dan dat de spot helemaal niet eindigt zoals je zou verwachten. En om ouders nog meer gerust te stellen, heeft Lidl deze campagne versterkt met radiospots, posters en social media die precies hetzelfde mechanisme gebruiken. Allé bon, een heel simpel idee dus. So what?

Credits

Client: Lidl Belgium 

Contacts: Boudewijn van den Brand, Hendrik Van Wilderode, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke , Julie Longerstay, Emmelie Mouton

Agency: BBDO BELGIUM 

CD: Jan Dejonghe

Creation: Gregory Verheyleweghen  & Gaetan Gomez Garcia

Creation NL: Simon Van Backlé & Thibault Jacobs

Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove 

RTV Producer: Amélie Van Campen

Photo production company: Crush
Executive photo producer: Camille Cieters

Photography & social video’s: The Pickles

Camera Assistant: Bert De Graeve

Film production company: Lovo

Executive Producer: Cho Kuo

Director: Fred De Loof

DOP: Thomas Buelens

Post producer: Hervé Closset

Editor TV: Patrice Gautot

Grading TV: Tom Mulder

Editor social edits:  Anton Ceuppens

Grading social edits: Anton Ceuppens

Sound Engineer: Mathieu Schots & Jeremy Vettorel

Final Art: David Vanderbist 

Account Team: Eva De Gendt, Michelle Stas, Cato Samyn, Laura Declercq & Margot Pévenage

Strategic Planner: Kim Leunen